قرارداد ایران و بوئینگ نا امید کننده است / بوئینگ منتظر پیامدهای این قرارداد در دولت ترامپ باشد !\
  • رئیس کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا

قرارداد ایران و بوئینگ نا امید کننده است / بوئینگ منتظر پیامدهای این قرارداد در دولت ترامپ باشد !

  • کد خبر: 21466
  • چاپ
  • انتشار: 23 آذر 1395 - 11:59

رئیس کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا با ابراز خشم خود از انعقاد قرارداد خرید هواپیما میان ایران و بوئینگ، آن را ناامید کننده خواند.

به گزارش استناد نیوز، به نقل از پایگاه خبری هیل، شرکت هواپیماسازی بوئینگ روز یکشنبه قرارداد فروش 80 فروند هواپیما به شرکت ایران را به ارزش 16.6 میلیارد دلار نهایی کرد.

 

هنسار لینگ رئیس کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه انعقاد این قرارداد را ناامید کننده خواند و درباره اقدام احتمالی کنگره هشدار داد.

 

این قانونگذار جمهوری خواه با طرح ادعاهایی علیه کشورمان اقدام بوئینگ برای فروش هواپیما به ایران را محکوم کرد و توافق هسته‌ای سال گذشته ایران و گروه 1+5 را نیز مورد انتقاد قرار داد.

 

مجلس نمایندگان آمریکا در ماه ژانویه در تلاش برای مانع تراشی در مسیر اجرای توافق هسته‌ای طرحی را برای ممنوعیت فروش هواپیماهای بوئینگ به ایران و ممانعت از تامین مالی آن به تصویب رساند، اما این طرح در مجلس سنا به جایی نرسید.

 

لینگ در ادامه اعتراض خود به این قرارداد، گفت که شرکت‌های آمریکایی که پیش از آغاز به کار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب با ایران تجارت می کنند، با پیامدهایی مواجه خواهند شد و موسسات مالی که در روزهای پایانی دولت اوباما برای تامین قرارداد با ایران تلاش می کنند باید به کنگره پاسخ بدهند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار