ظرفیت ذخیره سازی آببندان های مازندران از سدهای استان بیشتر است\
  • مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی مازندران :

ظرفیت ذخیره سازی آببندان های مازندران از سدهای استان بیشتر است

  • کد خبر: 214681
  • چاپ
  • انتشار: 13 آبان 1397 - 10:28

استنادنیوز؛فرهادی با اشاره به اینکه مازندران دارای 17 هزار هکتار آببندان است، گفت: این آببندان ها ظرفیت ذخیره سازی حدود 330 میلیون متر مکعب آب را در خود دارند که این میزان از ذخیره آب همه سدهای مازندران بیشتر است

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، فرزین فرهادی در جلسه شورای کشاورزی شهرستان میاندورود که با حضور فرماندار، بخشداران و اعضای کمیته در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه مازندران دارای 17 هزار هکتار آببندان است، گفت: این آببندان ها ظرفیت ذخیره سازی حدود 330 میلیون متر مکعب آب را در خود دارند که این میزان از ذخیره آب همه سدهای مازندران بیشتر است.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: آببندان ها در ذخیره سازی روان آبها و زهدار کردن زمین در فصل بارندگی کمک کرده و با استفاده از آب ذخیره شده در آنها به جای استفاده از چاه ها نسبت شوری آب کاهش خواهد داشت.

فرهادی به امضای تفاهم نامه بین سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و وزارت جهادکشاورزی اشاره کرد و گفت: از این پس روند نگهداری و نظارت آببندان ها در سه استان شمالی کشور بر عهده وزارت جهادکشاورزی است.

وی بیان کرد: برای سازه های ورودی و خروجی، حوضچه های رسوب گیر، سرریزها و ایستگاه پمپاژ آب در آببندان های استان، اعتبار خوبی اختصاص یافت که در صورت نیاز و بازدید و تائید کارشناسی، نسبت به بازسازی یا نوسازی اقدام خواهد شد.

سیدشبر موسوی با بیان اینکه یکی از اساسی ترین روش های اصلاح الگوي مصرف در بخش کشاورزي، اجرای روش های به‌زراعی و به‌نژادی مانند اصلاح روش هاي کاشت، اجرای سیاست تغییر کاربری اراضی و الگوی کشت مبتنی بر مزیت نسبی است، بر ضرورت کاهش سطح کشت محصولات با مصرف بالای آب و اصلاح و توسعه کاشت گیاهان کم آب بر تاکید کرد.

مدیر جهادکشاورزی میاندورود افزود: توسعه کشت های گلخانه ای، اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار و مهار آب هاي فصلي می تواند تا حد قابل توجهی بر بهبود الگوی مصرف آب در کشاورزی تاثیر مثبت داشته باشد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار