اجرای طرح 247 جهت درمان سریع سکته های قلبی\
  • فرسویان متخصص قلب و عروق بیان داشت:

اجرای طرح 247 جهت درمان سریع سکته های قلبی

  • کد خبر: 215187
  • چاپ
  • انتشار: 18 آذر 1397 - 10:32

استنادنیوز؛فرسویان با اشاره به طرح ۲۴۷ جهت درمان سریع سکته های قلبی گفت:این طرح بدین معناست که در سطح کشور بیمارستانهایی بصورت ۲۴ ساعته و تمام‎ روز هفته برای پذیرش بیماران سکته های قلبی آماده هستند 

دکتر علی اصغر فرسویان متخصص قلب و عروق عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در شورای اطلاع رسانی بیمه سلامت استان مازندران با اشاره به اینکه بیماری قلبی وعروقی عامل اول مرگ و میر در جهان است، اظهار کرد: میانگین سن سکته های قلبی در ایران نسبت به میانگین جهان ۱۰سال پایین تر است و این موضوع نگران کننده است.‎
وی با تاکید بر اطلاع رسانی درست به آحاد جامعه، افزود:اگر فردی دچار مشکل قلبی و عروقی شود هزینه آنژیوگرافی و گذاشتن استند و غیره بسیار بالا است که این هزینه بار مالی زیادی به سیستم بیمه وارد می کند.

این متخصص گفت:سن ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی در ایران کاهش یافته است و برخی موارد مانند دیابت، فشارخون، چربی بالا ،فعالیت ورزشی کم ،مصرف مواد مخدر از جمله عوامل زمینه ساز بیماری قلبی و عروقی هستند که باید تحت کنترل باشند.هم چنین برخی از فاکتورهای خطر مانند ژنتیک و بالا رفتن سن قابل پیشگیری نیست.
وی اظهار کرد:جامعه ایرانی به سمت رژیم غذایی غربی روی آورده است ولی عدم عدم فعالیت فیزیکی و کم تحرکی،رژیم غذایی با چربی اشباح نیز سبب بروز مشکلات قلبی و عروقی می شود.
فرسویان با اشاره به اینکه مردان بیشتر در معرض بیماری های قلبی و عروقی هستند،افزود:مهم ترین علائم عارضه قلبی درد در ناحیه سینه بصورت سوزش، سنگینی، احساس فشار و تنگی نفس است که با فعالیت تشدید و با استراحت آرام می شود.
وی گفت: افزایش ریسک بروز بیماریهای قلبی در فصول سرد سال افزایش می یابد و میزان سکته قلبی در ابتدای صبح بیشتر است.

*طرح ۲۴۷ وزارت بهداشت و درمان سریع سکته های قلبی
فرسویان با اشاره به طرح ۲۴۷ جهت درمان سریع سکته های قلبی گفت:این طرح بدین معناست که در سطح کشور بیمارستانهایی بصورت ۲۴ ساعته و تمام‎ روز هفته برای پذیرش بیماران سکته های قلبی آماده هستند و بیمار به آنژیو گرافی انتقال داده می شود و پزشک متخصص با آنژیوگرافی رگ مسدود بیمار را باز می کند.
این متخصص در پایان صحبت هایش با اشاره به اینکه در حمله قلبی نیمی از افراد قبل از رسیدن به بیمارستان فوت می شوند، ادامه داد: آموزش احیا و ماساژ قلب به همه افراد جامعه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و اگر فرد بیمار در ۲-۳ساعت اولیه حمله قلبی به مراکز درمانی مراجعه کند عارضه و آسیب های قلب او کمتر خواهد بود.
*بیماری های قلبی هزینه زاست
همچنین مدیرکل بیمه سلامت مازندران در جمع خبرنگاران گفت: بیماری های قلبی و عروقی هزینه های زیادی را به بیمه ها وارد می کند و بعنوان نمونه ۸ نوع داروی معمولی قلب بیش از ۶ میلیارد تومان هزینه برای بیمه سلامت دارد.
دکتر رسول ظفرمند افزود: یکی از اقدامات برای اینگونه بیماران، اسکن قلب بوده که سالانه ۴ میلیارد تومان برای این نوع اقدام درمانی هزینه می شود.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار