افزایش 14 درصدی تعداد بیمه شدگان زنان خانه دار در مازندران\

افزایش 14 درصدی تعداد بیمه شدگان زنان خانه دار در مازندران

  • کد خبر: 215191
  • چاپ
  • انتشار: 18 آذر 1397 - 11:55

استنادنیوز؛ سیدعلی اصغر محمودی ، مدیرکل تأمین اجتماعی استان مازندران از افزایش 14/2 درصدی تعداد بیمه شدگان زنان خانه داردراین استان خبرداد.

محمودی  با اعلام اینکه تعداد بیمه زنان خانه دار از ١٢٢٧٧ به١٤٠٢٩ نفر  نفر افزایش یافته است،  گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته از جمله نشست با تشکل های مرتبط با امور بانوان و فرهنگ سازی و تشریح و معرفی خدمات این نوع بیمه برای زنان خانه دار ، این روند افزایشی ادامه خواهد یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تأمین اجتماعی مازندران ، وی افزود: طرح بیمه زنان خانه دار از دیگر اقدامات ارزنده سازمان تامین اجتماعی دردولت تدبیر وامید است  

 این مقام مسئول یاداورشد:این سازمان به منظور گسترش و توسعه بیمه به آحاد افراد جامعه، زنان خانه دار را بر اساس مقررات بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار داده است تا این گروه از جامعه، بتوانند با انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه مقرر از تعهدات قانونی مربوطه بهره مند شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مازندران تصریح کرد: ازاهداف مهم بیمه زنان خانه ‌دار سازمان تامین اجتماعی  گسترش رفاه اجتماعی و نگاه ویژه دولت وسازمان به  مقوله تقویت سطح زندگی اقشار مختلف جامعه از جمله  زنان و خانواده ها می باشد.

وی افزود: نرخ حق بیمه ١٤ درصد (١٢ درصد سهم بیمه شده و ٢ درصد سهم دولت) شامل بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی، نرخ حق بیمه ١٦ درصد (١٤درصد سهم بیمه شده و ٢ درصد سهم دولت) شامل بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی و نرخ حق بیمه ٢٠ درصد (١٨ درصد سهم بیمه شده و ٢ درصد سهم دولت) شامل بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی است که درصورت اقدام زنان خانه دار می‌توانند از تسهیلات آن استفاده کنند.

محمودی  با اشاره به این که زنان دارای ٥٠ سال تمام می‌توانند با تحویل درخواست و انعقاد قرارداد نسبت به بیمه و استفاده از این تسهیلات استفاده کنند، خاطر نشان کرد: زنان بالای ٥٠ سال بشرط دارا بودن سابقه بیمه قبلی واجد شرایط استفاده از بیمه زنان خانه دار می‌شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مازندران خاطرنشان کرد  : برای استفاده از خدمات زنان خانه دار از بیمه زنان خانه‌دار کلیه شعب و کارگزاریهای اداره کل تامین اجتماعی استان در ساعات اداری آماده پذیرش درخواست زنان خانه‌دار برای استفاده از این خدمت تامین اجتماعی  برای زنان خانه‌دار استان مازندران هستند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار