طرحی با بیش از ۵۰ امضا برای سپردن سنجش و پذیرش تمامی دانشگاه‌ها به سازمان سنجش\
  • احمدی لاشکی خبرداد؛

طرحی با بیش از ۵۰ امضا برای سپردن سنجش و پذیرش تمامی دانشگاه‌ها به سازمان سنجش

  • کد خبر: 215507
  • چاپ
  • انتشار: 17 دی 1397 - 14:39

استنادنیوز؛ نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تهیه طرحی خبر داد که به موجب آن، سنجش و پذیرش تمامی واحدهای دانشگاهی اعم از دولتی و غیردولتی به سازمان سنجش تحویل داده خواهد شد.

قاسم احمدی لاشکی  از تهیه طرحی با هدف متمرکز کردن موضوع سنجش و پذیرش دانشجویان خبر داد و گفت: طرحی با عنوان "اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو مصوب سال 1392" با امضای بیش از 50 نماینده آماده و تقدیم هیئت رییسه مجلس شده است که به موجب آن یک تبصره به قانون سنجش و پذیرش دانشجو اضافه می‌شود.

انتقادات و اعتراضات به نحوه پذیرش دانشجو از سوی دانشگاه‌ها

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی افزود: در گذشته فقط سنجش برخی از واحدها در اختیار سازمان سنجش قرار گرفته بود ولی به موجب این طرح، سنجش و پذیرش تمامی واحدهای دانشگاهی اعم از دانشگاه‌های دولتی، غیرانتفاعی، علمی- کابردی، غیردولتی، فنی و حرفه‌ای، دانشگاه آزاد، توأمان به سازمان سنجش تحویل داده خواهد شد که هم سنجش و هم پذیرش آن زیر نظر وزارت علوم خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه پذیرش دانشجو بر عهده دانشگاه‌ها گذاشته شده بود و آنها بر اساس نیاز خود اقدام به پذیرش دانشجو می‌کردند؛ انتقادات و اعتراضاتی به این رویه مطرح شد؛ کما اینکه مشکلات و مسائلی برای برخی ورودی‌های رشته پزشکی دانشگاه آزاد رخ داد.

با اصلاح قانون، دانشگاه آزاد نمی‌تواند پذیرش دانشجو داشته باشد

احمدی لاشکی تاکید کرد: در صورت تصویب این طرح، دیگر دانشگاه آزاد خودش نمی‌تواند موضوع پذیرش را انجام دهد و طبیعتا مشکلات و مسائلی نظیر ورودی‌های رشته پزشکی امسال رخ نخواهد داد.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد: در این طرح کار سنجش و پذیرش دانشجو به وزارت علوم سپرده شده تا بر اساس تشخیص وزارت علوم و آمایش سرزمینی مشخص شود که هر دانشگاه چه تعداد دانشجو در چه رشته‌ها و چه مقاطعی را پذیرش کند



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار