مشارکت در آموزش وپرورش در تمام کشورهای دنیا مورد توجه است\
  • مدیرکل امور شوراهای وزارت آموزش و پرورش:

مشارکت در آموزش وپرورش در تمام کشورهای دنیا مورد توجه است

  • کد خبر: 215664
  • چاپ
  • انتشار: 01 بهمن 1397 - 12:53

رسول پاپایی گفت :مشارکت در آموزش و پرورش یک مفهوم جدید نیست و اتفاقاً در دوران جدید، به یک راه حل وگریزگاه تبدیل شده و در تمام کشورهای دنیا مورد توجه است.

به گزارش استنادنیوز به نقل از  اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ «رسول پاپایی»  در گردهمایی بزرگ شوراهای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان مازندران که با 

حضور آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در استان، استاندار مازندران، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، فرهاد شاهسوارانی خیّر بزرگ مدرسه‌ساز، خیّران، شهرداران و بخشداران در اردوگاه دانش آموزی بادله برگزار شد، اظهار کرد: مشارکت در آموزش وپرورش در تمام کشورهای دنیا مورد توجه است.

وی با اشاره به محور توسعه بودن انسان تصریح کرد: این انسان به مدد آموزش تبدیل به انسانِ توسعه یافته می‌شود در غیر این صورت «چه میان نقش دیوار و میان آدمیت» و بر این اساس جامعه شناسان می‌گویند آموزش و پرورش تنها دستگاهی است که هم هدف توسعه است و هم ابزار توسعه در حالیکه بقیه دستگاه‌ها چنین موقعیتی ندارند.

مدیرکل امور شوراهای وزارت در ادامه افزود: دولت مدرن در ایران از ابتدای مشروطه شکل گرفت و چندماه بعد نیز نخستین چاه نفت در مسجد سلیمان کشف شد و آموزش و پرورش نیز در ادامه رشد کرد و به عظیم‌ترین خانواده و عائله دولت تبدیل شد اما آیا این آموزش و پرورش، اثرآفرینی لازم را دارد؟

وی ضمن اشاره به آموزش و پرورش برخی کشورها افزود: یکصد و دو سال است که آموزش وپرورش مدرن در ایران فعال است اما امروز چه وضعیتی داریم؟

پاپایی خاطرنشان کرد: موضوع مشارکت تنها با قانون شوراهای آموزش و پرورش که ۲۵سال پیش تاسیس شد، ابداع نشد بلکه پیش از آن در جامعه رواج پیدا کرده بود.

سهم‌بری آموزش و پرورش از بودجه، ناچیز است

«فرهاد شاهسوارانی» خیّر مدرسه‌ساز نیز در این مراسم به بودجه پایین و اعتبار ناچیز این نهاد کلیدی اشاره کرد و گفت: در حالی که سهم‌بری آموزش و پرورش از بودجه باید «30 درصد» باشد، در کشور ده در صد و در مازندران حدود چهار درصد است.

در پایان این گردهمایی بزرگ نیز از رتبه‌های برتر شوراهای آموزش و پرورش شهرستان‌ها، برخی فرمانداران و شهرداران و خیّران قدردانی شد. همچنین لوح تقدیر و جایزه‌ای به رسم یادبود به احمد حسین‌زادگان به‌عنوان رییس شورای آموزش و پرورش استان و عسکری نیکزاد به‌عنوان دبیر این شورا اهدا شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار