توضیحات معاون مستعفی وزیر ورزش در مورد انتصاب غیرقانونی و استعفا\

توضیحات معاون مستعفی وزیر ورزش در مورد انتصاب غیرقانونی و استعفا

  • کد خبر: 217009
  • چاپ
  • انتشار: 22 خرداد 1398 - 14:41

استنادنیوز؛ سید هادی حسینی که از معاونت امور مجلس و حقوقی وزارت ورزش استعفا کرده در این مورد، ارتباط آن به حضورش در انتخابات مجلس و همچنین موضوع بازنشستگی‎اش توضیح داد.

 سید هادی حسینی در حالی از معاونت امور مجلس، حقوقی و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش استعفا داده که به عنوان یک فرد بازنشسته از مسعود سلطانی فر برای این معاونت حُکم گرفت. وی کارشناس ارشد جامعه شناسی و نماینده مجلس نهم بود که در دولت دهم بازنشسته شد. اما حسینی در دولت یازدهم با سمت معاون امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کار بازگشت و تا سال گذشته و اجرای قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشسته‌ها به فعالیت خود ادامه داد.

با این اوصاف حسینی امسال به عنوان معاون وزیر ورزش منصوب شد و همین مسئله انتقاداتی را مطرح کرد مبنی بر اینکه «چطور یک فرد بازنشسته می‌تواند در دو مرحله مجوز بازگشت به کار بگیرد؟»، از طرفی وی زمانی که وارد وزارت ورزش شد، برای ورود به انتخابات ۹۸ مجلس شورای اسلامی برنامه داشت و این مسئله هم انتقادات دیگری را متوجه وی و وزیر ورزش کرد که برای او حکم معاونت صادر کرده بود.

البته سید هادی حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر و در توضیح این ابهامات، تاکید کرد که بازگشت به کار وی همچنان در مرحله بررسی و پیگیری است. وی همچنین گفت که وزیر ورزش با استعفای او به صورت مشروط موافقت کرده است.

وی گفت: یک ماه بیشتر از حضورم در وزارت ورزش نمی‌گذرد که استعفا کرده‌ام. از ابتدا قصدم این بود که در این وزارتخانه بمانم و اصلاً تصمیم برای استعفا نداشتم اما در نهایت به خاطر برخی شرایط مجبور به کناره گیری شدم.

«شما می‌گوئید از ابتدا قصد کناره گیری نداشتید درحالیکه برخی شواهد حکایت از آن دارد که همزمان پیگیر فعالیت‌های انتخاباتی خود برای مجلس بودید؟»؛ وی در پاسخ به این پرسش گفت: نه؛ من برای یک ماه و یک دوره کوتاه نیامدم. به وزارت ورزش آمدم تا در اینجا ماندگار باشم اما با مشکلاتی مواجه شدم. برخی دوستان هم از حضور من احساس خطر داشتند و دست به یکسری بی اخلاقی‌ها زدند. به همین دلیل در تصمیم گیری برای استعفا مصمم شدم.

حسینی همچنین در مورد بازنشستگی خود و تأثیری که در استعفایش داشته توضیح داد و خاطرنشان کرد: من بازنشسته بودم و به همین دلیل با استفاده از بند «چ» ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی - اجتماعی درخواست بازگشت به کار کردم. من جانباز هستم و طبق قانون هم جانبازانی که پیش از موعد یا به صورت عادی بازنشسته شده‌اند، بنا به شرایطی می‌توانند بازگشت به کار داشته باشند و تا سابقه ۳۵ سال و سن ۶۵ سالگی به خدمت ادامه دهند. با استفاده از این قوانین من متقاضی بازگشت به کار شدم.

معاون مستعفی وزارت ورزش تصریح کرد: درمرحله اول تحقیقات به صورت موقت با بازگشت به کار من موافقت شد، قرار بود این موضوع دائمی شود اما هنوز به نتیجه نرسیده است. در واقع در مسیر بازگشت به کار من مشکلاتی پیش آمد و نتوانستم صندوق بازنشستگی خود را هماهنگ کنم. به همین دلیل استعفا کردم.

حسینی با بیان اینکه ۱۲ خردادماه استعفای خود را به وزیر ورزش اعلام کرد و وی هم با آن موافقت کرده است، گفت: البته موافقت وزیر ورزش به صورت مشروط است. قرار بر این شد تا اطلاع ثانوی من از کار فاصله بگیرم. در صورتیکه موضوع بازنشستگی من حل شد می‌توانم بازگشت داشته باشم و به کارم ادامه دهم در غیر این صورت مسیر دیگری را دنبال خواهم کرد!

به گزارش خبرنگار مهر، معاون مستعفی وزیر ورزش از موافقت مشروط وزیر با استعفایش صحبت می‌کند و اینکه در صورت برطرف شدن مشکلات بازنشستگی اش به وزارت ورزش بازخواهد گشت این در حالی است که اراده او برای حضور در انتخابات اسفندماه مجلس جدی است.

وی در این زمینه گفت: برای حضور در انتخابات مجلس تا ۱۶ خردادماه فرصت داشتم تا اعلام استعفا کنم که این کار را انجام داده‌ام. قبلاً برنامه‌ای برای انتخابات نداشتم اما حالا که استعفا داده ام آن را دنبال می‌کنم. من قبلاً نماینده حوزه قائم شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس بودم و قصد دارم دوباره برای این حوزه انتخابی فعالیت داشته باشم.

سید هادی حسینی در پایان این گفتگو گفت: خوشحالم که طی مدت زمان کوتاه حضورم در وزارت ورزش توانستم کمکی باشم برای اینکه این وزارتخانه و وزیر از چالش استیضاح خارج شوند. برای این موضوع با نمایندگان مجلس در مراحل مختلف صحبت‌های زیادی مطرح شد و در نهایت توانستیم بیشتر آنها را متقاعد کنیم. منتفی شدن استیضاح هم هیچ پشت پرده‌ای نداشت. خارج از عرف نه هزینه کردیم و نه باجی دادیم/مهر



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار