300 هزار تن انواع محصولات کشاورزی از مازندران به خارج از کشور صادر شد\

300 هزار تن انواع محصولات کشاورزی از مازندران به خارج از کشور صادر شد

  • کد خبر: 217847
  • چاپ
  • انتشار: 25 تیر 1398 - 23:09

استناد نیوز، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از صادرات ۳۰۰ هزار تنی انواع محصولات کشاورزی از مازندران به کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای خزر در سال گذشته خبر داد.

به گزارش استناد نیوز به نقل از روابط عمومی عزیزالله شهیدی فر در گردهمایی منطقه‌ای بخشداران غرب مازندران که با حضور مدیرکل سیاسی و انتخابات مازندران، مدیر عامل شرکت غله و بازرگانی منطقه 2 کشور، مدیرکل منابع طبیعی مازندران –نوشهر، مدیر جهاد کشاورزی نوشهر و بخشداران غرب مازندران به میزبانی نوشهر برگزارشد با اشاره به جایگاه ویژه کشاورزی استان در امنیت غذایی کشور، گفت: مازندران در تامین امنیت غذایی کشور یک استان خاص است و 400 میلیون شاخه، بوته و اصله انواع گل و گیاه و درختچه زینتی در این استان تولید می شود که بیش از ۷۰ درصد آن در غرب مازندران است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: سال گذشته ۳۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی شامل مرکبات، گل و گیاه،  کیوی، گیاهان دارویی، لبنیات و آبزیان به کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای خزر صادر شد که نسبت به سال 96و95 از رشد ۲ برابری برخوردار است.

شهیدی فر با اشاره به اهمیت بالای مازندران پاک، گفت: سازمان جهاد کشاورزی مازندران بعنوان یک دستگاه اجرایی در پاسداشت از فضای سبز با توجه به حجم پوشش جنگلی و گیاهی آمادگی کامل دارد.

وی در پایان اظهار کرد: این سازمان آمادگی سرمایه گذاری برای تولیدات کشت گلخانه ای و لیموترش با تسهیلات 4 و 6 درصد را دارد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار