بیش از 85 درصد چارت محیط بانی در اداره کل محیط زیست مازندران خالی است\

بیش از 85 درصد چارت محیط بانی در اداره کل محیط زیست مازندران خالی است

  • کد خبر: 217854
  • چاپ
  • انتشار: 25 تیر 1398 - 23:24

استناد نیوز، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با حضور در اداره کل حفاظت محیط زیست استان، روز محیط بان را به همه سختکوشان و حافظان طبیعت تبریک گفت.

 

به گزارش استناد نیوز، بمناسبت ولادت با سعادت حضرت امام رضا(ع) و روز محیط بان، دکتر حسن نژاد معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران به همراه دکتر قاسمی طوسی مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مازندران پیش از ظهر امروز با حضور در اداره کل حفاظت محیط زیست استان، این روز خجسته را به محیط بانان استان تبریک گفت.

در این نشست که معاونین، روسای ادارات ستادی و محیط بانان حضور داشتند، دکتر ابراهیمی کارنامی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در سخنانی، ضمن تبریک روز محیط بان گفت: محیطبانان علیرغم همه مشکلات با ایثار و ازخودگذشتگی و با نگاه جهادگونه در حال حفاظت از انفال الهی هستند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره بیش از 130 محیط بان شهید کشور، محیط زیست را از ارکان نظام و دولت دانست و به بیان گزارشی از وضعیت اجرایی و محیط بانی استان پرداخت.

وی با اعلام اینکه 21 منطقه تحت مدیریت و چندین منطقه شکارممنوع با بیش از 500 هزار هکتار وسعت زیرپوشش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران قرار دارد، افزود: از یک میلیون هکتار از جنگل های این استان نیز 120 هزار هکتار تحت مدیریت این اداره کل قرار دارد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه استاندارد مشخصی برای تعداد محیط بانان نداریم تصریح کرد:564 ردیف محیط بانی در چارت اداره کل محیط زیست استان تعیین شده که بیش از 58 درصد آن خالی است.

وی با اعلام اینکه ناوگان خودرویی ما فرسوده و میانگین عمر خودروها 11 سال است، اظهار داشت: در خصوص تجهیزات اطفای حریق نیز دچار کمبودهایی مانند: لودر و ماشین های آتش نشانی هستیم.

وی ادامه داد: محیطبانان ما علیرغم همه مشکلاتی که وجود دارد با ایثار و ازخودگذشتگی و با نگاه جهادگونه کار می کنند.

مدیرکل محیط زیست مازندران افزود: محیط زیست به تنهایی قادر نخواهد بود از منابع زیست محیطی حفاظت کند و نیاز به مشارکت مردم، تشکل های مردم نهاد، مسئولان، رسانه ها و دستگاه های اجرایی و نظارتی دارد.

وی در پایان گفت: محیط زیست بهیچ وجه مخالف توسعه استان نیست اما ضوابط و ملاحظات زیست محیطی باید رعایت شود .

در ادامه حسین حسن نژاد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با تبریک روز محیط بان به این قشر زحتکش و پرتلاش افزود: محیط بانان با تلاش و ایثار خود از سرمایه همه نسل ها پاسداری و حفاظت می کنند.

وی با اشاره به ویژگی ذاتی در طبیعت گفت: زایش، مقاومت و بخشندگی از خصوصیات بارز طبیعت است و کسانی که در حوزه محیط زیست کار می کنند باید به این موضوع بیش از سایرین توجه کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با بیان اینکه محیط زیست یک سیکل و چرخه وابسته است، افزود: در این چرخه، همه پدیده ها روی هم اثرگذارند و تلاش کارشناسان محیط زیست این است که خللی در سیکل ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه اکنون مباحث زیست محیطی تنها متوجه صنعت و پساب صنعتی و زباله نیست، زندگی شهروندی را نیز دارای انواع آسیب و معضلات زیست محیطی دانست.

معاون استاندار مازندران گفت: نگهداری و مراقبت از محیط زیست و مسئولیتهای زیست محیطی مستلزم کار جمعی و نگاه مدیریت تعاملی افزود: محیط زیست باید دستگاهها را با ماموریتهای خود آشنا کند تا حجم اثرگذاری افزایش و از حداقل هزینه بتوان حداکثر بهره وری را بدست آورد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با تاکید بر عملکرد تخصصی گفت: باید کارشناسان بانگاه دقیقتر و تخصصی در همه حوزه ها تصمیمات خردمندانه را اتخاذ نمایند.

این عضو شورای اداری مازندران، لازمه‌ی داشتن تصمیمات خردمندانه را نگاه علمی و دقیق به مسئله عنوان و خاطرنشان کرد: امروز حق نداریم هر جور که فکر می کنیم تصمیم بگیریم بلکه حتما باید از مهارتهای لازم در تصمیم گیری استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ماهیت گردشگری استان مازندران بیان کرد: برقراری ارتباط مناسب بین گردشگری و محیط زیست برای حفاظت درست و منطقی منابع زیستی لازم است. اگر این ارتباط ایجاد شود مردم نسبت به مسائل زیست محیطی در مناطق گردشگری حساس و دغدغه‌مند می شوند.

حسن نژاد در پایان با بیان اینکه امروز هر دستگاهی که افکار عمومی را با خود همراه کند در کارش موفق است، خواستار راه اندازی تعداد بیشتری از سمن های تخصصی زیست محیطی در استان شد و آنرا فرصتی برای تحقق و پیشبرد اهداف سازمانی دانست.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار