سرانه مساحت کارخانه ها در مازندران پایین تر از کشور است\
  • رئیس سازمان مدیریت و برنامه و بودجه مازندران :

سرانه مساحت کارخانه ها در مازندران پایین تر از کشور است

  • کد خبر: 217940
  • چاپ
  • انتشار: 29 تیر 1398 - 10:45

استناد نیوز - رئیس سازمان مدیریت و برنامه و بودجه مازندران گفت: شاخص سرانه مساحت کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی در مازندران ۲۴ درصد ولی درکشور ۳۳ درصد است.

به گزارش استناد نیوز به نقل از مهر ، مفید غلامی صبح شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان با اظهار اینکه باید پروژه‌های نیمه تمام به سرانجام رسد افزود: اعتبارات تملک استانی براساس فصل، عملکرد سال‌های قبل و براساس پروژه‌های نیمه تمام توزیع می‌شود.

وی اظهار داشت: برای توسعه ورزش همگانی در استان نیز اعتباراتی درنظر گرفته شده است و علاوه براین براساس مناطق محروم مصوب دولت نیز اعتباراتی برای شهرستان‌ها و طبق ضریب شهرستانی توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: اعتبار تبصره ۱۹ به مبلغ ۳۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز طبق طرح‌ها و برنامه‌های تعیین شده توزیع می‌شود.

غلامی با تاکید بر اینکه برای شهرستان‌هایی که در شاخص‌های مهم زیر میانگین کشوری هستند، اعتباراتی در قالب توزیع متوازن درنظر می گرفته می‌شود گفت: سالانه باید ۱۰ درصد شاخص‌هایی که زیر میانگین کشوری هستند را رشد دهیم از این‌رو باید سه درصد اعتبارات را در این بخش درنظرگیرم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه و بودجه مازندران، ارتقای شاخص‌های مربوطه در شهرستان‌های زیر میانگین را از اهداف بیان کرد و گفت: شاخص سرانه مساحت کارخانه در مازندران ۲۴ درصد ولی در کشور ۳۳ است.

غلامی یادآور شد: شاخص ظرفیت کارگاه‌های آموزش و فنی و حرفه‌ای در کشور ۳.۷۵ درصد ولی در مازندران شش درصد، شاخص تعداد پایگاه امداد موجود در مازندران ۵۷ درصد ولی در کشور ۵۸ درصد است.

وی ادامه داد: در زمینه شاخص برخوردار خانوار عشایر از وضع مناسب در مازندران نامناسب بوده و شاخص کشوری ۴۷ درصد و استانی ۲۰ درصد است ولی در شاخص فضای ورزشی وضع مازندران خوب است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار