فعالیت پایگاه‌های انتقال خون مازندران در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی\

فعالیت پایگاه‌های انتقال خون مازندران در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی

  • کد خبر: 218937
  • چاپ
  • انتشار: 11 شهریور 1398 - 13:59

استنادنیوز؛ مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: مراکز انتقال خون ساری در ایام تاسوعا و عاشورا آماده دریافت خون از داوطلبان اهدای خون در مازندران است.

 

اسماعیل پوریانی امروز درباره فعالیت پایگاه‌های انتقال خون مازندران در دهه نخست ماه محرم در گفت‌وگوی، اظهار کرد: مراکز انتقال خون ساری در ایام تاسوعا و عاشورا آماده دریافت خون از داوطلبان اهدای خون در مازندران است.

وی با اشاره به اینکه مرکز انتقال خون ساری در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی از ساعت ٧:٣٠ تا ١٢:٣٠ فعال است، افزود: تیم سیار انتقال خون ساری نیز شب تاسوعا در خیابان ١٨ دی و صبح تاسوعا در روستای اسرم مستقر است.

مدیرکل انتقال خون مازندران اضافه کرد: همچنین این تیم سیار در شب عاشورا در خیابان مدرس و صبح عاشورا تا اذان ظهر در شهر سورک مستقر است.

این مسؤول تصریح کرد: اتوبوس سیار انتقال خون ساری ١٣و ١٤ شهریور به‌ترتیب در روستای گلییرد و روستای اترب یک ساعت قبل از اذان مغرب تا ساعت ٢٤ شب فعال است.

پوریانی بیان کرد: همچنین روز جمعه ١٥شهریور ماه امسال تیم سیار در روستای قراخیل، روز شنبه 16 شهریور ماه در روستای لاریم، 20 شهریور ماه در روستای رکنی‌کلای قائم‌شهر و 21 شهریور ماه نیز در روستای داراب‌کلا تا ساعت ٢٤ شب مستقر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره وضعیت اهدای خون طی پنج ماهه اخیر در مازندران، اظهار کرد: طی ماه‌های اخیر 72هزار و 831 نفر به پایگاه‌های انتقال خون مازندران مراجعه کردند که از این تعداد 55هزار و 423 نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون مازندران تصریح کرد: طی این مدت تعداد اهداکنندگان مستمر خون به 38هزار و 802 نفر، اهداکنندگان باسابقه به 15هزار و 926 نفر و اهداکننده باراولی به 695 نفر رسیده است.

پوریانی با اشاره به افزایش 1.16 درصدی اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: همچنین طی 5 ماهه اخیر یک‌هزار و 451 نفر از بانوان به پایگاه‌های انتقال خون مازندران مراجعه کردند که لازم است در این زمینه فرهنگ‌سازی صورت گیرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار