شورای نظارت صداوسیما مانع تعرض برنامه‌های مختلف رسانه ملی علیه قوای سه گانه شود\

شورای نظارت صداوسیما مانع تعرض برنامه‌های مختلف رسانه ملی علیه قوای سه گانه شود

  • کد خبر: 219311
  • چاپ
  • انتشار: 02 مهر 1398 - 20:11

استناد نیوز، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس معتقد است قوانین و مقررات راه را برای جبران و اصلاح اظهارات نابجا علیه قوای سه‌‌گانه باز گذاشته است که شورای نظارت بر صداوسیما باید از آن استفاده کند.

 

به گزارش استناد نیوز،  عزت الله یوسفیان ملا با تأکید بر ضرورت تعیین مرز بین نقد و تخریب مجلس در رسانه ملی، گفت: پیش از بازنگری قانون اساسی رئیس سازمان صداوسیما توسط شورای سرپرستی تعیین می شد اما بعد از بازنگری، نحوه تعیین ریاست تغییر کرد اما شورای سرپرستی تحت عنوان شورای نظارت بر سازمان صداوسیما کماکان فعال است.

شورای نظارت صداوسیما مانع تعرض برنامه‌های مختلف رسانه ملی علیه قوای سه گانه شود

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه مسئولیت هر اتفاقی که در صداوسیما بیفتد به رئیس شورای سرپرستی باز می گردد که باید نظارت دائمی بر امور سازمان داشته باشد، عنوان کرد: با توجه به گستردگی شبکه های رسانه ای و رادیو و تلویزیون ممکن است برخی مواقع کار از دست مدیریت متمرکز خارج شده و یا مجری یا مهمانی در برنامه زنده مطلبی بگوید که تعرض به قوای سه گانه باشد که در این صورت باید شورای نظارت بر صداوسیما، فعالیت بیشتری داشته و در فکر جبران باشد.

وی ادامه داد: از آنجایی که قوانین و مقررات راه را برای جبران باز گذاشته لازم است در صورت اظهارات خلاف واقع و یا تعرض کلامی به قوای سه گانه، اصلاح برنامه یا اصلاح اظهارات در نظر گرفته شود.

 یوسفیان ملا بر این اعتقاد است که متأسفانه اخیرا به صورت مرتب در بخش های مختلف صداوسیما اظهاراتی علیه قوه مقننه می شود که امروز نیز رئیس مجلس صراحتا وظایف شورای نظارت بر صداوسیما را گوشزد کرد و از شخص علی عسگری ریاست سازمان خواسته شد که به این مسائل پایان داده شود و بیخود و بی جهت مطالبی گفته نشود که شأن مجلس را تضعیف کند.

شورای نظارت بر صداوسیما، کمیسیون فرهنگی و کمیسیون اصل نود بر رسانه ملی نظارت کنند

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه با بیان اینکه طبق بند اول اصل 110 قانون اساسی، اصل سیاستگذاری در همه ابعاد با مقام معظم رهبری است، اظهار داشت: اقدام درباره بقیه امور را قانون تعیین می کند که یک بخش نظارت کمیسیون فرهنگی بر عملکرد صداوسیما است که با شورای نظارت بر صداوسیما متفاوت است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه شورای نظارت بر صداوسیما باید نظارت دقیق بر صداوسیما داشته باشد، خاطرنشان کرد: در کنار شورای نظارت که وظیفه اصلی را دارد، کمیسیون فرهنگی نظارت مستقیم و قانونی بر تمام فعالیت ها داشته باشد و کمیسیون اصل نود نیز بر تمام امور کشور نظارت دارد که تمامی اینها باید در کنار هم نظارت بر صداوسیما را انجام دهند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار