پدافند غیرعامل مازندران در کشور خوش درخشید\

پدافند غیرعامل مازندران در کشور خوش درخشید

  • کد خبر: 219780
  • چاپ
  • انتشار: 01 آبان 1398 - 13:16

استناد نیوز، استان مازندران در بعضی از ابعاد خوش درخشید و برگه جدیدی را در کشور ورق زد .

به گزارش استناد نیوز، منفردی مدیرعامل پدافند غیر عامل مازندران ظهر امروز در نشست خبری گفت: هفته پدافند به عنوان پیش برنامه پدافند غیرعامل ، پدافند با رونق ملی آغاز شد.
وی به برنامه های قابل اجرا در هفته پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: در هفته پدافند بیش از هزار برنامه در سراسر استان اجرا می شود که نسبت از سال گذشته بیش از ۴۸ درصد افزایش برنامه از نظر کمی و کیفی داریم.

منفردی در راستای درخشش مازندران در کشور این چنین توضیح داد: استان مازندران در بعضی از ابعاد خوش درخشید و برگه جدیدی را در کشور ورق زد . در جذب اعتبارات در پدافند غیرعامل مازندران با اجرای ۱۱۶ پروژه و بالغ بر ۳۶۰ میلیارد ریال که در تمامی شهرستان ها حداقل یک پروژه انجام شده در کشور رتبه اول را کسب کرد.

مدیرعامل پدافند غیر عامل افزود: در این استان طرح جامع پدافند غیرعامل امسال به پایان رسید و تحقق پیدا کرد که کار مطالعات این طرح به عنوان دومین استان به کشور ارسال شده و ۱۴ آبان رونمایی خواهد شد‌ .
وی اظهار داشت: با همکاری صاحب نظران و دوستداران مازندران نشستی برای یک برنامه و چشم انداز بلند مدت مازندران را در سال ۱۴۵۰ برگزار و بررسی قرار صورت گرفته است.
منفردی گفت: اولین اولویت در برنامه اعلامی بحث آموزش و فرهنگ سازی است که بیش از ۲۱۲ دوره بحث آموزش و فرهنگ سازی اجرا شده که بیش از ۷۸ هزار نفر آموزش دیده اند و مازندران در بحث آموزش و فرهنگ سازی رتبه دوم کشور را کسب کرد.
همچنین با همکاری کارگروه ها بیش از ۷ سند تنظیم شده که همه دستگاه ها موظف اند پروژه ها و برنامه هایی که دارند در راستای این طرح انجام دهند .
پدافند غیرعامل در چارچوب شرح وظایف و تاکید مقامات رهبری جامع عمل پوشاند و پیشنهادی به وزارت کشور ارائه داده مبنی بر استفاده از جوانان و امید به جوانان در قالب مشاوران جوان پدافند غیرعامل، که در چهار شهرستان این مجمع صورت گرفته و محمودآباد به عنوان اولین شهرستان کشور و عباس آباد و قائمشهر و میاندرود نیز موفق به اجرای طرح مشاوران جوان پدافند غیرعامل شدند .
مازندران در همه ابعاد فعالیتی در کشور رتبه سوم و در بهره گیری از ظرفیت جوانان به عنوان رتبه اول معرفی شده است .
وی اظهار داشت: پدافند غیرعامل سال گذشته ۱۲ کارگروه تخصصی فعال را داشته که از ۱۲ به ۱۴ کارگروه افزایش یافت که کارگروه پولی و مالی و کارگروه آموزش عالی و علمی در مازندران صورت گرفته است.
رونمایی از پدافند بندر برای اولین بار در بندر نوشهر انجام خواهد شد .
همچنین دستگاه شتاب نگار  برای اولین بار در استان راه اندازی می شود این دستگاه، تنها دستگاهی است که ۱۰ ثانیه قبل از زلزله اطلاع رسانی می کند و یکی از مزیت های این دستگاه خراب نمی شونددر حال حاضر ۱۱ دستگاه شتاب نگار در کل استان نصب می شود که تا ۱۰۰ کیلومتر را شتاب نگاری می کند. 
لازم به ذکر است ۱۲ آبان ماه همایش تجلیل از فعالین عرصه پدافند غیرعامل در سالن هلال احمر برگزار می شود .همچنین دومین همایش cip زیرساخت کشور با درخواست مازندران به این استان واگذار شد که یک همایش ملی علمی است. 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار