بازدید رئیس جمهور از محل حادثه پلاسکو / نگرانی ما افراد زیر آوار هستند امیدواریم زنده باشند\
  • صبح امروز صورت گرفت

بازدید رئیس جمهور از محل حادثه پلاسکو / نگرانی ما افراد زیر آوار هستند امیدواریم زنده باشند

  • کد خبر: 211016
  • چاپ
  • انتشار: 02 بهمن 1395 - 08:38

رئیس جمهور حسن روحانی، صبح امروز با حضور در محل حادثه پلاسکو از از نزدیک در جریان روند امداد رسانی و آواربرداری قرار گرفت

در این بازدید، رحمانی فضلی، نهاوندیان، قاضی زاده هاشمی، هاشمی استاندار، قالیباف، ربیعی و سردار ساجدی‌نیا ، رییس جمهور را همراهی کردند.

رئیس جمهور در جمع امداد رسانان و خبرنگاران گفت: بسیار متاسفم از حادثه ای که در این منطقه پیش آمد، هم برای جان هموطنان، هم اموال و هم مشکلاتی که در منطقه ایجاد شده است. این اتفاق ناگوار درس و هشداری بود در زمینه امنیت زندگی مردم. باید برنامه ریزی های دقیقتری صورت بگیرد و این حادثه بسیار تلخ درسی برای آینده شود.

 

روحانی اظهار داشت : در این اتفاق همه مسئولان هماهنگی خوبی داشتند چه آتشنشان و امدادگر و تیم پزشکی و سایر تیم ها از جمله نیروهای انتظامی. یک همکاری بسیار خوب و ستودنی از آغاز وجود داشته و الان هم ادامه دارد.

وی افزود : همه نگرانی ما برای کسانی است که زیر آوار هستند. امیدوارم بازهم امیدی باشد تا بعضی از آنها به سلامت خارج شوند. و آنها هم که جان خود را از دست داده اند تا ابد در دل مردم می مانند. آنها برای نجات مردم رفتند و در میان آتش و دود گرفتار شدند. خداوند به آنها اجر و به خانواده آنها صبر بدهد. همه ما نسبت به این فداکاری و حماسه باید سر تعظیم ورود آوریم.

رئیس جمهور تاکید کرد: باید آواربرداری ادامه پیدا کند تا همه افراد از زیر آن خارج شوند. شرایط این خیابان که حساس و تجاری است باید در شب عید سریعتر به حالت عادی برگردند. کارگرانی که بیکار شده اند؛ بخش تامین اجتماعی باید کسبه و کسانی که بیمه هستند. دولت، شهرداری، شورای شهر و همه مقامات مسئول همه دست به دست هم می دهیم تا این خسارتها و آثار مخرب کمتر شود.

 

روحانی با بیان برنامه دولت برای نوسازی بافت‌های فرسوده گفت: یکی از مسایلی که از آغاز دولت در جلسات اقتصادی دنبال کردیم بافت های فرسوده بود در شهرهای بزذگ و کوچک از جمله تهران، مشهد ، اصفهان ، شیراز و ... بافت فرسوده زیاد داریم.  در تهران محل‌هایی احیا شده‌است. بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و وزارت راه و شهرسازی نیز در این زمینه تلاش کرده‌اند اما برنامه جامع‌تری را برای بافت‌های فرسوده نیاز داریم. اگر بتوانیم کارآفرینان و سرمایه گذاران را به این بخش متصل و احیای بافت‌های فرسوده را به آن‌ها واگذار کنیم همه سرمایه گذاری آن‌ها برمی‌گردد. همچنین با پول کمی می‌توانند امکانات خود را در اختیار مالکان بافت‌های فرسوده قرار دهند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار