سودای ریاست وزارت نشینان در دوومیدانی/ماراتن مدعیان روی پیست انتخابات\

سودای ریاست وزارت نشینان در دوومیدانی/ماراتن مدعیان روی پیست انتخابات

  • کد خبر: 2110368
  • چاپ
  • انتشار: 06 آذر 1398 - 07:49

استنادنیوز؛ روسای سابق فدراسیون دوومیدانی و برخی مدیران وزارت ورزش برای انتخابات فدراسیون ثبت نام کردند تا رقابت حساستری برای انتخاب رئیس آینده این فدراسیون شکل بگیرد.

 

 مهلت ثبت نام از نامزدهای انتخابات فدراسیون دوومیدانی در حالی روز گذشته به پایان رسید که 18 نفر به نامهای سیدمحمدشروین اسبقیان، محمدرضا آشتیانی، جعفر باباخانی، کامبیز بابایی، علی اکبر تیرانداز، سیدحسین جلالی، حامد جولایی، افشین داوری، مصطفی زرین افضل، روح الله عسگری، حمیدرضا فردین پور، سیدعلی فرشاد سپهر، مجید کیهانی، مهدی مبینی، محمدرضا محققی، مهدی مستجاب الدعوه، پژمان معتمدی و احسان مهاجرشجاعی ثبت نام کردند. تعداد نسبتا قابل توجه کاندیدا در میان آنها نامهای سرشانس و بزرگی به چشم می خورند، ثابت می کند که در این دوره از انتخابات دوومیدانی شاهد رقابتی داغ و نفسگیر خواهیم بود.

با وجود اینکه تا روز نهم ثبت نام‌ها تنها یکی دو چهره یعنی مجید کیهانی و آشتیانی دو رئیس سابق ثبت نام کرده بودند، اما در روز پایانی بازار ثبت نام داغ شد و افراد سرشانسی مانند اسبقیان، افشین داوری، حسین جلالی و احسان مهاجرشجاعی وارد گود شدند تا بازار انتخابات شکل دیگری به خود بگیرد.

در لیست ثبت نام کنندگان ترکیب و تنوع قابل توجهی وجود دارد که از روسای سابق فدراسیون، قهرمانان بنام این رشته و مدیران وزارتی در آن حضور دارند و همین نشان می دهد برخلاف ادوار قبلی که انتخابات معمولا تک قطبی برگزار می شد، انتخابات جذابی را شاهد خواهیم بود و نفرات سرشانس و مدعی در آن برای ریاست تلاش می کنند. به گونه ای که از حالا نمی توان برای ریاست آینده پیش بینی دقیقی داشت و رای قاطع به پیروزی یک کاندیدا داد.

آنچه در سال منتهی به المپیک برای رشته مادر دوومیدانی قابل توجه است و حکایت از آن دارد که این رشته ناگهان برای همه مهم شده!

*روسای سابق در اندیشه ریاست دوباره

حضور روسای سابق در انتخابات اخیر جالب توجه است. افشین داوری، حسین جلالی، محمدرضا کاظمی آشتیانی و مجید کیهانی سابقه ریاست فدراسیون را در کارنامه مدیریت خود دارند که کیهانی آخرینِ آنها بوده است.

در میان آنها حسین جلالی عملکردی روشن و قابل دفاع در دوومیدانی داشت و جزو روسای موفق محسوب می شد. جلالی بعد از دوومیدانی مسئولیت ورزش جزیره کیش را برعهده گرفت و ورزش کیش را نیز متحول کرد و آنجا هم اثرگذار بود و در حال حاضر نیز نیز قائم مقام و عضو هیات مدیره کانون جهانگردی است.

کاظمی آشتیانی در دومیدانی دوران کوتاهی داشت که کمتر در یادها مانده. او نیز بعد از جدایی از دوومیدانی به بدنسازی رفت و در یکی از فدراسیون‌ها نامزد شد که به انتخابات هم نیامد.

افشین داوری که کارمند وزارت ورزش است، به بهانه نامزد شدن در انتخابات مجلس از ریاست دوومیدانی استعفا داد، اما آنجا موفق نبود و سرپرستی فدراسیون‌های نابینایان، بوکس و والیبال را به وی سپردند.

مجید کیهانی هم که در دوره قبل ریاست فدراسیون را برعهده داشت کهعملکردش با انتقادات فراوانی همراه شد و برای این دوره نیز نامزد شده است.

 

*سودای ریاست وزارت نشینان

سیدمحمدشروین اسبقیان، یکی از دوومیدانی کاران سابق و مدیران فعلی وزارت ورزش در حالی برای این انتخابات خودش را نامزد کرده که در کارنامه مدیریتی خود سرپرستی فدراسیون‌های بوکس و ژیمناستیک و مدیرکلی ورزش آذربایجان شرقی را دارد.

او پیش از این گفته بود برنامه اش برای حضور در دوومیدانی مشخص نیست و در این انتخابات حضور نخواهد یافت، اما در روز آخر آمد تا رقابت حساستر شود و پای وزارت ورزش هم به میان بیاید. اسبقیان در حال حاضر مدیر دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها است که انتخابات فدراسیون‌ها را نیز انجام می‌دهد.

مهدی مستجاب الدعوه مدیر امور مجامع وزارت ورزش و جوانان یکی دیگر از مدیران وزارت نشین است که دست بر قضا با دوومیدانی نیز بیگانه نیست و علاقه وافری به حضور دوباره در این رشته دارد. حضور او در کنار اسبقیان در انتخابات نشان دهنده اهمیت این رشته و علاقه وزارتی ها به ریاست در دوومیدانی است.

* قهرمانان سابق هم آمدند

جعفر باباخانی، روح الله عسگری و احسان مهاجرشجاعی از جمله قهرمانان سابق دوومیدانی محسوب می شوند که در روز آخر خودشان را به ورزشگاه شهید کشوری رساندند تا از غافله نامزدها جا نمانند.

باباخانی و مهاجر شجاعی در نیمه استقامت و استقامت در طول دوران ورزشی خود صاحب عناوین مهمی بودند و حالا برای مدیریت شانس خود را آزمایش خواهند کرد. مهاجر در سال 94 برای مدتی و در دوره سرپرستی دبیری فدراسیون را برعهده داشت و برای ریاست مجید کیهانی نیز تلاش کرد اما در یکی دو سال گذشته منتقد جدی او بود.

به گزارش فارس در میان ثبت نام کنندگان چند نفر دیگر از جمله پژمان معتمدی، مصطفی زرین افضل، مهدی مبینی، فردین پور، محمدرضا محققی و فرشاد سپهر نیز در سال های گذشته در دوومیدانی بیش و کم فعالیت داشتند و از همین رو قصد دارند شانس خود در انتخابات پیش رو بیازمایند.

*حدادی: نباید انتخابات با نامزدهای متعدد باشد

احسان حدادی که نخستین مدال دوومیدانی در المپیک را کسب کرده و رکورددار قهرمانی در بازی های آسیایی است، در مورد ثبت نام افراد متعدد می‌گوید: امیدوارم افرادی که نقطه نظرات شان به هم نزدیک است، با هم اجماع کنند تا انتخابات با نامزدهای متعدد برگزار نشود چون در این صورت رای ها سرشکن می شود و فردی که به عنوان رئیس انتخاب خواهد شد، با اقتدار نخواهد بود و این برای یک رئیس فدراسیون خوب نیست.

وی ادامه داد: انتظار جامعه دوومیدانی این است که کسی انتخاب شود که بتواند با ورزشکاران ارتباط برقرار کند و از حواشی دور باشد.

به نظر می‌رسد در میان نامزدها رقابت اصلی در انتخابات بین روسای سابق فدراسیون و مدیران وزارت ورزش خواهد بود و باید دید میان از میان 18 نفر، چند نفر می توانند مجوز حضور در انتخابات را کسب کنند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار