زمینه آزادی ۱۰۷۵زندانی با دریافت وام‌ بدون سود فراهم شد\

زمینه آزادی ۱۰۷۵زندانی با دریافت وام‌ بدون سود فراهم شد

  • کد خبر: 2110919
  • چاپ
  • انتشار: 02 دی 1398 - 13:25

استناد نیوز - ستاد دیه کشور از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه با شناسایی هزار و ۷۵ زندانی جرایم غیرعمد، زمینه آزادی این افراد نیازمند را از طریق دریافت وام‌های بدون سود فراهم کرد.

 

 به گزارش استناد نیوز، گرچه تا امروز از جمع افراد معرفی شده به بانک‌ها ۴۶۱ مددجو توفیق داشته‌اند با ارائه تضامین و رعایت دیگر ضوابط وام دریافت کنند اما دریافت تسهیلات برای دیگر زندانیان با منع قانونی همراه نیست و این افراد نیز با تکمیل مدارک امکان دریافت وام را دارند.
ستاد دیه با توجه به موقعیت اجتماعی و شرایط معیشتی مددجویان بدهکار در محکومیت‌های مالی یا دیه های ناشی از حوادث کارگاهی و رانندگی نسبت به آزادی این افراد اقدام کرد.
این نهاد مردمی تا حد ممکن تلاش دارد امانت‌های مالی مربوط به خیران را نه به صورت بلاعوض بلکه در قالب تسهیلات بانکی بدون سود ارایه دهد تا با بازگشت این مبلغ در چرخه حبس‌زدایی افراد دیگری نیز از این خیر حسنه بهره‎‌مند شوند.
براساس این گزارش، از مجموع سه هزار و ٣١٨ زندانی آزاد شده در شش ماهه نخست امسال، ١٣۶ نفر آنها را زنان شامل می‌شدند و تعداد ۱۰۷۵ مددجو که طبق استعلام‌های به عمل آمده توانایی کار یا وسع مالی مناسب در جهت پرداخت دیون را داشتند بدون اعطای کمک‌های ویژه صرفا با معرفی‌نامه ستاد دیه، این افراد برای پرداخت بدهی ۶۷ میلیارد تومانی خود به بانک‌‎های عامل ملی، ملت، صادرات و تجارت معرفی شده‌اند.
طبق این گزارش، بانک تجارت از محل بند ج تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۹۷ و ۹۸ با ارائه ۴۳۹ مورد وام پرداختی به مبلغی معادل ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بیشترین طیف زندانیان را مورد حمایت قرار داده و در رتبه‌های بعد به ترتیب بانک‌های صادرات، ملی و ملت به ۳۰۰ بدهکار تحت حمایت ستاد دیه تسهیلات ارائه داده‌اند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار