تکلیف اصغر فرهادی و فیلم فروشنده در اسکار با قانونی که ترامپ امضا کرد / واکنش زیبای ترانه علیدوستی\
  • قانون منع ورود ایرانیان به آمریکا

تکلیف اصغر فرهادی و فیلم فروشنده در اسکار با قانونی که ترامپ امضا کرد / واکنش زیبای ترانه علیدوستی

  • کد خبر: 211097
  • چاپ
  • انتشار: 09 بهمن 1395 - 17:22

با امضای قانون منع ورود اتباع ایرانی به آمریکا مسئله حضور عوامل فیلم فروشنده در مراسم اسکار سال 2017 در هاله ای از ابهام قرار گرفته است

به گزارش استناد نیوز، اواسط هفته گذشته درحالی که کشور در غم پلاسکو عزادار بود خبری خوش برای سینمای ایران منتشر شد و فیلم «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی کاندیدای بهترین فیلم خارجی زبان اسکار شد.

اما امروز ترامپ، رئیس جمهور جمهوری خواه آمریکا در اقدامی که مخالفت های زیادی را به همراه داشت قانون منع ورود اتباع 7 کشور دنیا از جمله ایران به آمریکا را امضا کرد. با تصویب این قانون به نظر می رسد اصغر فرهادی و دیگر عوامل فیلم فروشنده هم نخواهند توانست در مراسم اسکار 2017 شرکت کنند. موضوعی که به تایید «تریتا پارسی» رئیس شورای ملی ایرانیان آمریکا (نایاک) نیز رسیده است. وی در توئیتر خود نوشته است: اصغر فرهادی نماینده ایران اجازه نخواهد داشت برای حضور در مراسم اسکار وارد خاک امریکا شود.

در مقابل روابط عمومی فیلم فروشنده با اعلام اینکه منع قانونی برای شرکت در اسکار وجود ندارد اعلام کرد: اصغر فرهادى براى سفر به آمريكا منع قانونى ندارند، اما تصميمش براى حضور يا عدم حضور در مراسم را تا چند روز آينده به طور رسمى اعلام خواهند كرد.

پیش از این ترانه علی دوستی بازیگر نقش اول زن این فیلم در واکنش به این اقدام آمریکا در توئیتی به زبان انگلیسی گفت: به دلیل اینکه چنین حکمی را مصداق بارز نژادپرستی می‌داند، در مراسم اسکار 2017 شرکت نخواهد کرد.

علیدوستی همچنین در مصاحبه با نیویورک تایمز گفت: حتی اگر بتوانم در مراسم اسکار شرکت کنم نیز این کار را نخواهم کرد چون از این‌که می‌بینم مردم عادی کشورم از حق قانونی‌شان برای ملاقات با فرزندانشان در خارج از کشور محروم می‌شوند، عمیقاً آزرده شدم.  نمی توانم به دولتی احترام بگذارم که برای مردم کشورم احترام قایل نیست.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار