شهرستان سیمرغ از وضعیت سفید کرونا خارج شد\
  • فرماندار شهرستان سیمرغ خبر داد؛

شهرستان سیمرغ از وضعیت سفید کرونا خارج شد

  • کد خبر: 2111100323
  • چاپ
  • انتشار: 14 مرداد 1399 - 15:32

فرماندار شهرستان سیمرغ با اعلام اینکه تا یک هفته پیش این شهرستان جزء شهرهای سفید کرونایی استان مازندران بود،گفت : به دلیل بی تفاوتی مردم نسبت به شیوع این بیماری ، شاهد افزایش ابتلا به بیماری کووید 19 طی روزهای اخیر هستیم .

استنادنیوز / مجتبی حبیب نژاد روشن با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون مراقبت از 6 هزار و 122 خانوار سیمرغی انجام شده است،افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون مراقبت تکراری از هفت هزار و 770 خانوار سیمرغی معادل 126.92 دهم درصد انجام شده است.

وی با اعلام اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون 816 نفر در این شهرستان مشکوک به کرونا بوده اند که از این تعداد 24 نفر جان خود را از دست داده اند،گفت:از این تعداد 340 نفر از بیماران مشکوک به کرونا در شهر و مابقی در روستا بوده اند.

فرماندار سیمرغ با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون 66 نفر از شهروندان این شهرستان مبتلا به ویروس کرونا شده اند،افزود:طی روز گذشته پنج نفر از شهروندان سیمرغی به دلیل بیماری کرونا در بیمارستان بستری شده اند.

حبیب نژاد با اعلام اینکه در موج اول کرونا با همکاری و همدلی مردم شیوع ویروس کنترل شده و کاهشی شده بود، گفت : متاسفانه در موج دوم مردم نسبت به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی بی تفاوت شده اند و به همین خاطر هم ما شاهد افزایش این بیماری در این شهرستان هستیم.

وی با بیان اینکه تا یک هفته پیش شهرستان سیمرغ در وضعیت سفید قرار داشت ،افزود: متاسفانه هم اکنون به دلیل بی تفاوتی شهروندان بین موج اول و دوم بیماری کرونا ما در این شهرستان شاهد افزایش مبتلایان به این بیماری هستیم .

فرماندار سیمرغ افزود : اگر مردم نسبت به هشدارهای کرونایی بی تفاوت باشند ما نمی توانیم این ویروس را کنترل و ریشه کن کنیم بنابراین از مردم می خواهیم تا پروتکل های بهداشتی اعم از زدن ماسک ، شست و شوی مداوم دست ها و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

حبیب نژاد با اعلام اینکه متاسفانه برخی از افراد بیماری خود را مخفی می کنند که باعث تهدید سلامت سایر شهروندان می شوند ، گفت : از شهروندان می خواهیم تا ابتلایشان به بیماری کووید - ۱۹ را به هیچ وجه پنهان نکنند چرا که این بیماری خیلی از افراد را درگیر خواهد کرد.

اعطای تسهیلات به کسب و کار آسیب دیده

فرماندار سیمرغ از اعطای تسهیلات به کسب و کار آسیب دیده از بیماری کرونا خبر داد،گفت که به هر یک از واحد خسارت دیده از کرونا مبلغ 12 تا 16 میلیون تومان تسهیلات تعلق می گیرد و همچنین به هر یک از تاکسی داران خسارت دیده هم مبلغ 6 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود.

حبیب نژاد در پایان از معرفی 150 نفر از خسارت دیدگان کرونایی به بانک های عامل خبر داد و گفت : برای این تعداد واحدها پرونده تشکیل شده است و به زودی تسهیلات به آنان پرداخت خواهد شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار