اعمال محدودیت های کرونایی در شهرهای قرمز و نارنجی مازندران / ممنوعیت ورود خودروهای غیربومی\

اعمال محدودیت های کرونایی در شهرهای قرمز و نارنجی مازندران / ممنوعیت ورود خودروهای غیربومی

  • کد خبر: 2111101054
  • چاپ
  • انتشار: 15 فروردين 1400 - 13:44

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران ضمن اشاره به تغییر رنگ بندی کرونایی برخی از شهرستان‌های استان ، گفت : باید محدودیت‌های کرونایی طبق الگوی قبلی در شهرهای با رنگ بندی قرمز و نارنجی استان اجرایی شود.

 

به گزارش استناد نیوز و به نقل از ایرنا، حسین حسن‌نژاد روز یکشنبه محدودیت های کرونایی شهرهای قرمز و نارنجی را شامل تعطیلی مشاغل سطح دو و سه در شهرستان های دارای وضعیت قرمز ، دورکاری بخشی از کارکنان ادارات و شرکت ها و همچنین ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا چهار بامداد عنوان کرد و افزود : مهم ترین این محدودیت ها منع تردد خودروهای غیربومی به شهرهای اطراف است که باید از امروز اجرایی شود.

وی با اشاره به وضعیت قرمز کرونایی قائمشهر و نارنجی بودن پنج شهرستان آمل، ساری، رامسر، گلوگاه و جویبار گفت: دستورالعمل اجرایی محدودیت های کرونایی شهرهای قرمز و نارنجی از سوی ستاد مقابله با کرونای استان به فرمانداری های این شهرستان ها ابلاغ شده که لازم است به سرعت شاهد عملیاتی شدن آنها باشیم.

معاون استاندار مازندران تاکیدکرد: ورود تمامی خودروهای غیربومی مربوط به استان های دیگر و همچنین خودروهای شهرستان های اطراف به مناطق قرمز و نارنجی ممنوع بوده و عوامل اجرایی موظف هستند مانع تردد این خودروها شوند.

حسن نژاد افزود: در صورت تعدی از قوانین و تعرض به محدودیت ها، متخلفین شاهد جرایم نقدی بر طبق جداول پیشین خواهند بود.

وی وضعیت اوج گیری همه گیری کرونا در مازندران را خطرناک توصیف کرد و افزود: پیش بینی می شود در روزهای آینده شهرهای بیشتری از استان به سمت تغییر رنگ بندی خطرناک بروند.

حسن نژاد گفت: توصیه می شود تمامی مسافران و خودروهای غیربومی که در استان هستند مازندران را ترک کنند تا هم سلامت خود را حفط کرده و هم مشمول جرائم نقدی نشوند.

وی افزود: مردم استان نیز برای جلوگیری از اعمال محدودیت های صنفی که منجر به فشار اقتصادی می شود باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

تغییر رنگ بندی شهرستان های مازندران از ۱۱ فروردین با ورود رنگ نارنجی به قائمشهر شروع و پس از ۴۸ ساعت رنگ قرمز هم به آن اضافه شد.

طبق ارزیابی سامانه ماسک ، مازندران هم اکنون دارای یک شهرستا قرمز و پنج شهرستان نارنجی است. وضعیت بقیه ۱۶ شهرستان استان هم زرد است.

طبق آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل ، هم اکنون حدود ۸۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند .



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار