کشتی کانتینر بر ۲ هزار و ۸۰۰ تنی در مازندران به آب‌ انداخته شد\

کشتی کانتینر بر ۲ هزار و ۸۰۰ تنی در مازندران به آب‌ انداخته شد

  • کد خبر: 2111103692
  • چاپ
  • انتشار: 17 آبان 1402 - 14:22

کشتی کانیتنری بزرگ با ظرفیت ۲ هزار و ۸۰۰ تُنی امروز چهارشنبه طی آیینی در مجتمع کاسپین شرکت صدرا باحضور سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران به آب انداخته شد تا بدین طریق به توسعه صادرات دریایی محصولات استان کمک کند.

 ‌به گزارش استناد نیوز، پیش از این کشتی مورد نظر در بندر انزلی قرار داشت و با توجه به انجام اقدامات لازم برای توسعه صادرات دریایی محصولات مازندران با انتقال کشتی به بندرامیرآباد در مازندران با تلاش متخصصان کشتی ساز کشور این کشتی بزرگ بازسازی و ترمیم شد.

شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) به منظور تسهیل در امور صادرات مازندران عملیات جوان سازی شناور ۲ هزار و ۸۰۰ تنی جنرال کارگو (باری) نازمهر را در مجتمع کاسپین انجام داد.

روند تعمیرات و تغییرات اساسی بر روی این شناور باری و تبدیل آن به کشتی حمل کانتینر یخچال دار، برای اولین بار در این مجتمع در شمال کشور، گام بلند و ارزشمندی در راستای رفع نیاز صادرکنندگان استان مازندران به شناورهای رو_رو به شمار می رود.

تعمیرات اساسی بدنه بیرونی و داخلی شناور و تعویض ورق های فولادی به وزن تقریبی ۱۴۰ تن، نصب ۲ دستگاه ژنراتور برق، تعویض بخش ناوبری، تعمیر چرخ دوار و زنجیر لنگرها، طراحی و برداشت دقیق مهندسی درب انبارهای این شناور که در کلاس شناورهای سمور، برای اولین بار در کشور توسط متخصصان مجتمع کاسپین صدرا انجام شد.

جوان سازی شناور نازمهر در بخش های مختلف از جمله کنترل و تعمیر سامانه رانش، شفت و پروانه، پایپینگ (لوله کشی داخلی کشتی)، جداسازی محل اسکان خدمه، تعمیرات در نواحی مختلف موتورخانه و تانک های سوخت، انجام جوشکاری های تخصصی، پوشش رنگ و سندبلاست بدنه و مخازن تعادل و... از جمله اقدامات اساسی است که در این مجتمع‌ در حال انجام است.

تمام اقدامات و فعالیت‌های فنی در این طرح تحت نظارت موسسه ی رده‌بندی آسیا و با حضور ناظران مقیم شرکت کشتیرانی خزر به عنوان کارفرما انجام شد.

شرکت صدرا دارای کارخانه‌ها و تجهیزات دریایی در بوشهر و مازندران است که خدمات لازم و گسترده‌ای را در خلیج فارس و دریای خزر انجام می‌دهد. این مجموعه با تلاش مستمر برای ارتقای سطح فناوری با رعایت استانداردهای بین‌المللی، در سال ۱۳۷۶ موفق به اخذ گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ در زمینه‌های طراحی، ساخت و نصب تاسیسات فراساحلی نفت و گاز، کشتی‌سازی، ساخت پایانه‌های نفتی، بندرگاه‌ها، حفاظت ساحلی و پل شد و متعاقب آن گواهینامه‌های بین‌المللی ISO ۹۰۰۱: ۲۰۰۸، ISO ۱۴۰۰۱: ۲۰۰۴ و OHSAS ۱۸۰۰۱: ۲۰۰۷ را دریافت کرد. حالا نیز مدتی است که فرآیند توسعه را علاوه بر حوزه زیرساختی، در بخش نرم‌افزاری، بازرگانی و آموزش با جدیت بیشتری نسبت به گذشته دنبال می‌کند



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار