باز شدن پای شهرک گلخانه ای به شهرستان سیمرغ\

باز شدن پای شهرک گلخانه ای به شهرستان سیمرغ

  • کد خبر: 2111103730
  • چاپ
  • انتشار: 27 آبان 1402 - 18:06

برای نخستین بار شرکت تعاونی گلخانه ای در شهرستان سیمرغ راه اندازی شد و در همین راستا برای احداث شهرک گلخانه ای ۱۰هکتار زمین در نظر گرفته شده است.

 

خبرنگار: مونا معینی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیمرغ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار استناد نیوز با اشاره به اینکه با سفر استاندار مازندران به این شهرستان و با توجه به اهداف وزارت جهاد کشاورزی؛ امسال و برای اولین بار شرکت تعاونی گلخانه ای در این شهرستان تشکیل شد، افزود: در حال تدارک احداث شهرک گلخانه ای در این شهرستان هستیم .

محمد نقی طالبیان گفت: برای احداث شهرک گلخانه حدود 10 هکتار زمین در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: در این شهرک اقداماتی از قبیل ثبت، دریافت تسهیلات و در اختیار قرار دادن اراضی به متقاضیان انجام خواهد گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیمرغ با اشاره به اینکه 200 واحد گلخانه در این شهرستان وجود دارد، گفت: علاوه بر تولید محصولاتی از قبیل لیموترش، گل و گیاهان آپارتمانی؛ سبزی و صیفی هم کشت می شود.

ذرت برند شهرستان سیمرغ

طالبیان با اعلام اینکه ذرت برند شهرستان سیمرغ است، ادامه داد: در استان مازندران بیشترین کشت ذرت در سیمرغ انجام می شود.

وی اعلام کرد: امسال سطح زیرکشت ذرت در این شهرستان 550 هکتار بود که با احتساب علوفه 27 هزار تن بلال و علوفه از اراضی کشاورزی این شهرستان برداشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیمرغ تعداد بهره بردار در این بخش را 680 نفر اعلام  کرد.

بیش از 5 هزار تن مرکبات از سیمرغ صادر می شود

وی با اعلام اینکه سطح زیر کشت اراضی باغی در این شهرستان  سه هزار و 870 هکتار است گفت که از این میزان 3 هزار و 25 هکتار محصول پرتقال و 695 هکتار هم محصول نارنگی است.

مدیر جهاد کشاورزی سیمرغ در خصوص صادرات این محصول گفت: پنج هزار و 370 تن از محصولات نارنگی ژاپنی و پرتقال این شهرستان به کشورهای تاجیکستان، روسیه، عراق و افغانستان صادر می شود.

طالبی با اشاره به اینکه حدود 70 هکتار از اراضی باغی این شهرستان به کشت کیوی اختصاص دارد، گفت: متوسط عملکرد این محصول 25 تن در هکتار است و بیشتر این محصول به کشور روسیه ارسال می شود.

طالبیان در پایان با اشاره به  اینکه دو آبندان در سال گذشته لایروبی شد و امسال هم چهار آبندان در روستاهای زیارکلا، رکن کلا، اوجابندان و میارکلا با اعتباری بالغ بر 3.6 دهم میلیارد تومان در حال انجام شدن است، گفت که حجم اولیه آبندان براساس برآورد 247.680 متر مکعب است که بعد از اجرا به 302.646 متر مکعب خواهد رسید.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار