روستای چفته کلا، روی مدار تحول و پیشرفت\

روستای چفته کلا، روی مدار تحول و پیشرفت

  • کد خبر: 2111103737
  • چاپ
  • انتشار: 06 آذر 1402 - 07:11

چفته کلا، روستایی از روستاهای قائمشهر توابع بخش مرکزی و دهستان بالاتجن قرار دارد و ۸۵۰ نفر را در خود جای داده است .این روستا هر چند با مشکلات و کمبودهای زیرساختی در ارائه خدمات به ساکنانش دست پنجه نرم می کند اما آمار و عملکرد ۳  ساله فعالیت های دهیاری برای زدودن این کمبودها نویدبخش چشم انداز تحول و توسعه روستا است.

خبرنگار : مونا معینی 

دهیار روستای چفته کلا از شهرستان قائمشهر روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار استناد نیوز در تشریح اقدامات عمرانی و خدماتی انجام شده در این روستا گفت: پروژه آسفالت کوچه شهید ابراهیم خطی و خیابان عدالت با عرض هشت متر و طول یکهزار متر مربع از سه سال گذشته آغاز و جوی ، جدول و عقب نشینی انجام شد . 

احمد فیضی افزود: در ۲سال اخیر این طرح به اتمام رسید و در پایان سال گذشته هم با همکاری شرکت تعاونی دهیاران زیرسازی کوچه انجام شد و به مرحله آسفالت رسید.

وی ادامه داد: تعهدات بنیاد مسکن برای ما تنها ایجاد آسفالت این مسیر بود و طبق اعتبارات در نظر گرفته شده حدود ۴۰۰ متر از طول مسیر آسفالت شد .

دهیار روستای چفته کلا  با اشاره به همکاری مسولان ارشد شهرستان قائمشهر در اجرای طرح های عمرانی روستا اظهارداشت:با همکاری فرماندار قائمشهر، رئیس بنیاد مسکن قائمشهر ، مدیر کل بنیاد مسکن و بخشداری این طرح ۹۶۰ متری با تامین اعتبار از اعتبار دیون سال آینده انجام شد.

وی اعلام کرد: در فاز نخست برای آسفالت این کوچه ۵۰۰ میلیون تومان از محل کمیته برنامه ریزی شهرستان تامین اعتبار و انجام شد. 

فیضی ادامه داد: برای فاز دوم هم ۶۵۰ میلیون تومان برای دیون سال آینده در نظر گرفته شد که باید تامین اعتبار شود.

وی با اشاره به اینکه ۲ کوچه به مساحت ۲۵۰ متر آماده آسفالت است،گفت که در مسیر اصلی هم حدود ۴۰۰ متر با عرض ۲۲ متر آماده آسفالت است که جوی و جدول و زیرسازی این مسیرها انجام شده و آماده آسفالت شدن است.

وی اعتبار مود نیاز برای هر یک از این کوچه ها را ۲۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت که مسیر اصلی نیازمند اعتبار زیادی است که باید برآورد شود.

دهیار روستای چفته کلا به مشکل آب شرب در این روستا اشاره ای کرد و ادامه داد : متاسفانه چاهی که در این روستا مستقر است قدمتی بیش از ۴۰ سال دارد که باعث شد تا اهالی با مشکلاتی مواجه شوند .

وی ادامه داد: درست است که در طی سه سال اخیر تعویض لوله انجام شد تا از هدر رفت آب جلوگیری شود اما به دلیل تعداد بالای جمعیت این روستا نتوانسته ایم در پیک مصرف به خصوص ایام تابستان آب شرب اهالی را تامین کنیم .

دهیار روستای چفته کلا با اعلام اینکه به منظور حل این مشکل احداث چاه جدید اقدام شد، افزود: با کمک های مردمی زمین توسط یکی از اهالی روستا تامین و پروانه چاه اخذ شد اما حفر چاه نیازمند اعتبار بالایی است چرا که برای حفر چاه حدود یک میلیارد تومان و برای منبع ذخیره هم حدود ۷۰۰ میلیون تومان نیاز است.

دهیار روستای چفته کلا اعلام کرد: حفر چاه و ایجاد منبع ذخیره نیازمند حمایت و کمک مسئولین است و لوله کشی با خودیاری مردم انجام می شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار