افزایش 4800 میلیارد ریالی سرمایه کارخانه چوب و کاغذ مازندران\

افزایش 4800 میلیارد ریالی سرمایه کارخانه چوب و کاغذ مازندران

  • کد خبر: 2111509
  • چاپ
  • انتشار: 03 بهمن 1398 - 13:05

  استناد نیوز، مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران از افزایش 4 هزار و 800 میلیارد ریالی سرمایه این مجموعه بزرگ تولیدی کاغذ خبر داد.

 

به گزارش استناد نیوز، علی حسین‌پور صبح امروز در جمع خبرنگاران در ارتباط با فعالیت‌های شرکت چوب و کاغذ مازندران و اقداماتی انجام شده برای رونق تولید، اظهار کرد: ظرفیت اسمی این کارخانه ۱۷۵ هزار تن است و می‌توان همه نیازمندی‌های روزنامه‌ای و بخشی از کاغذ مورد نیاز تحریر کشور را تامین کرد.

وی با اعلام اینکه بخشی از نیازمندی‌های مواد اولیه این شرکت باید از چوب‌های جنگل تامین شود، گفت: با توجه به طرح ممنوعیت برداشت چوب از جنگل، سه استراتژی استفاده از چوب باغی، درختان شکسته و افتاد در جنگل و تامین چوب از خارج کشور و زراعت چوب را در دستور کار قرار دارد.

حسین‌پور با اعلام اینکه برای تامین مواد اولیه این شرکت که چوب است، مکاتباتی با ارگان‌ها و نهادها برای جذب سرمایه‌گذاری زراعت چوب داشتیم، یادآور شد: این موضوع به صورت جدی در دستور کار است ولی این اقدام می‌تواند هشت سال آینده پاسخ می‌دهد.

وی تامین مواد اولیه برای رونق تولید در این شرکت را ضروری برشمرد و تصریح کرد: اقدامات اجرایی برای تامین سرمایه در گردش شرکت را در دستور کار قرار دارد که سرمایه شرکت ۴۸۰ میلیارد ریال بوده و با توجه به زیان انباشته شرکت ۲ هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال بوده است.

مدیرعامل شرکت چوب و کاغذ مازندران ادامه داد: با توجه به این مسئله جلساتی که مسؤولان استانی و هلدینگ بانک ملی برگزار شد که بر این اساس تصمیم افزایش سرمایه در دستور کار قرار گرفت تا شرکت از مشکلات خارج شود وبتوانیم به فرایند تولید برسیم.

حسین‌پور با اشاره به اقداماتی حمایتی که از سوی استانداری مازندران برای جلوگیری از خروج ماده ۱۴۱ شرکت انجام شده است، افزود: مدیرعامل بانک ملی، وزیر اقتصاد و دارایی و مدیران شرکت هلدینگ آینده پویا و هلدینگ آتیه صبا، تاپیکو همکاری مناسبی برای رونق تولید داشتند.

وی یادآور شد: ۳ هزار و ۲۵۰میلیارد ریال از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها و از محل مطالبات و آورده نقدی سهام‌داران موجب افزایش سرمایه این شرکت شد که سرمایه شرکت ۴۸۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت چوب و کاغذ مازندران خاطر نشان کرد: برنامه‌ریزی برای حفظ تولید در دستور کار است و اگر به صورت جدی حمایت شویم می‌توان زمینه جلوگیری از خروج ارز فراهم شود.

وی اضافه کرد: با پیگیری انجام شده از معاون اول رئیس جمهور از بخش‌نامه ماده ۱۴۱ زمینه استفاده از تسهیلات بانکی و مفاصا مالیاتی فراهم می‌شود تا بتوانیم رشد و بالندگی این صنعت در استان و کشور ایجاد کنیم.

حسین‌پور با اعلام اینکه ۱۵۰ هزار هکتار اراضی در اختیار این مجموعه بوده است، گفت: در حال حاضر سازمان‌ جنگل‌ها و مراتع ۲ هزار میلیارد ریال به این واحد بابت طرح جنگلداری بدهکار است و ما مشکلات زیادی برای سرمایه در گردش داریم که سازمان جنگل‌ها و مراتع براساس برخی ادعاها اقدام به پرداخت مطالبات خودش نمی‌کند و تا حدودی با بی‌مهری مواجه هستیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه عنوان می‌شود این شرکت به دنبال مواد اولیه رایگان است، با اعلام اینکه یک ریال از درختان شکسته و افتاده را رایگان نگرفتیم،گفت: خرید چوب ما براساس قوانین مشخص و مدون انجام می‌شود.

مدیرعامل چوب و کاغذ مازندران خاطر نشان کرد: قاچاق چوب و رایگان برای ما امکان‌پذیر نیست، ما به صراحت اعلام می‌کنیم که چوب را بر اساس قیمت کارشناسی خریداری کردیم.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر از چوب‌های باغی و مزارع صنوبرکاری شده بخش خصوصی استفاده می‌کنیم، گفت: به دلیل کیفیت پایین این چوب‌ها ضایعات کالای ما افزایش پیدا می‌کند.

حسین‌پور با اعلام اینکه از ۵۰ درصد ظرفیت تولیدی در بخش چاپ و تحریر استفاده می‌کنیم و در مجموع ۴۰ درصد ظرفیت تولیدی کارخانه در مدار تولید قرار دارد، گفت: پیش‌بینی ما این است که به ۸۰ هزار تن برسیم.

حسین‌پور با اشاره به حمایت‌های بانک ملی و وزارت اقتصاد و دارایی از روند تولید، گفت: برای تامین مواد اولیه در بحث واردات چوب ورود پیدا کردیم و دو کشتی در حال تخلیه در بندرامیرآباد داریم و براساس برنامه‌ ۱۰ هزار متر مکعب چوب از روسیه وارد شده است./ فارس



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار