تشکیل ۶۰ سمن حوزه زنان و خانواده در مازندران\
  • مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده مازندران :

تشکیل ۶۰ سمن حوزه زنان و خانواده در مازندران

  • کد خبر: 2111820
  • چاپ
  • انتشار: 15 بهمن 1398 - 15:16

استناد نیوز- مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده مازندران از تشکیل و فعالیت ۶۰ سمن در حوزه زنان و خانواده در استان خبر داد.

 

 به گزارش استناد نیوز، سمیه قاسمی طوسی   با بیان اینکه سمن‌ها نقشی مهم و محوری در تدبیر چالش‌ها و مشکلات حوزه بانوان استان دارند، به پیچیدگی جوامع در دنیای مدرن اشاره و خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی و با وجود مشکلات متعددی که جامعه زنان با آن دست به گریبان است بهترین گزینه ما کمک خواستن از مردم و سازمان‌های مردم نهاد است که می‌تواند بازوان توانمندی برای بخش دولتی باشد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در ادامه به حمایت استاندار از برون سپاری تکالیف و کمک گرفتن از سمن‌ها و تشکل‌ها اشاره کرد و گفت: در حوزه زنان و خانواده، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، امور خیریه و تهیه و تأمین جهیزیه، سلامت و حقوق شهروندی بیش از ۶۰ سمن دارای مجوز فعالیت در استان هستند.

وی همچنین گفت: این سمن‌ها به دلیل بهره مندی از متخصصان و افراد دلسوز و همچنین فعالان زنی که عاشقانه پیگیر مشکلات هم نوعان و هم جنسان خود هستند، یکی از ابزارهای مهم بخش دولتی در شناسایی دقیق چالش و مشکلات حوزه زنان و کودکان محسوب می سوند.

قاسمی طوسی در پایان به توجه ویژه دولت به نقش آفرینی بیشتر سمن‌ها اشاره کرد و گفت: با تدبیر معاونت امور زنان نهاد ریاست جمهوری، دوره توان افزایی مخصوص تشکل‌ها و سمن‌های تخصصی حوزه بانوان در تهران برگزار شد و ۱۵ نماینده از این سمن‌ها در دوره مورد نظر شرکت کردند که به اعتقاد من می‌تواند نتایج مطلوبی داشته باشد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار