سلامت شهروندان تا چه حدودی برای مسئولین اهمیت دارد!!!\

سلامت شهروندان تا چه حدودی برای مسئولین اهمیت دارد!!!

  • کد خبر: 2111865
  • چاپ
  • انتشار: 04 اسفند 1398 - 08:05

استنادنیوز؛ بیمارستان نهادی است بسیار ضروری که برای تداوم حیات و حفظ جان انسانها و بازگشت به تندرستی به تدریج در زندگی انسانها پدیدار گشته و همراه با تکامل علوم و فنون و مهارتها ، پس از گذشت سالیان دراز به شکل امروزی درآمده است.

 

به گزارش استنادنیوز، در هر بیمارستان یا مراکز خصوصی درمانی ضوابط و قوانینی وضع شده که باید براساس آن ضوابط عمل کرد. رعایت بهداشت محیط بیمارستانی از جمله این قوانین هستند.
بهداشت محیط بیمارستان شامل کلیه اقداماتی است که از انتقال عوامل بیماریزای محیط خارج به داخل بیمارستان و بالعکس جلوگیری می کند . در این راستا عوامل محیطی همچون آب ، فاضلاب ، ‌زباله ،‌هوا، غذا و ... باید به نحوی کنترل شوند تا علاوه بر ایجاد محیطی سالم و بهداشتی ،‌ به بهبود بیماران نیز کمک نماید.
از آنجایی که وقوع یک مسمومیت غذایی در بیمارستان می تواند زندگی بیماران و دیگر افرادی را که به نحوی از غذای بیمارستان استفاده می کنند و گاه دچار ضعف سیستم ایمنی هم می باشند به خطر اندازد ، رعایت بهداشت محیط آشپزخانه و مواد غذایی در بیمارستان بسیار مهم می باشد. اصولاً هر فردی که مواد غذایی را تهیه و آماده ، طبخ و یا توزیع می نماید باید از اصول اولیه بهداشت مواد غذایی و مهارتهای اصولی در تهیه غذا و نقش پیشگیری کننده اش در بیماریهای ناشی از غذا آگاهی داشته باشد .
بهداشت محیط بیمارستانها رابطه مستقیمی با میزان شیوع عفونتهای بیمارستانی داشته که رعایت این امر به عهده بخش خدمات و نیز پرسنل شاغل می باشد. با توجه به واگذاری خدمات به بخش خصوصی و پایین بودن سطح آگاهی افراد به کار گمارده شده نسبت به خطرات کاری موجود در راستای کاهش عفونتهای بیمارستانی آموزش از جایگاه ویژه ای برخوردار می گردد.
وزیر بهداشت سال گذشته در مراسم افتتاح اولین مرکز تهیه غذای بیمار در کشور ابراز امیدواری کرد که سال آینده همه ی آشپزخانه های بیمارستان ها جمع شده باشد، گفت: مجموعه اقداماتی که باید در بیمارستان ها انجام شود این است که طبخ غذا را برون سپاری کرد و بخش فنی بیمارستان ها را نیز به دانشگاه سپرد. تا از کیفیت و بهداشت بالاتری برخوردار باشد.
اما امروز ما هنوز شاهد هیچ رخداد جدید از سوی بیمارستان ها و وزارت بهداشت نیستم و در عوض شاهد عدم رعایت بهداشت در مراکز درمانی هستیم و این نشان از نداشتن نظارت دقیق بر بیمارستان ها و عدم توجه به سلامت شهروندان است. وجود آفات و جوندگان نیز در مراکز درمانی و بیمارستانی امروزه به یک چالش جدی تبدیل شده که سلامت محیط زیست و سلامت ایمنی بیماران راتهدید می کند.
آیا وقت آن نرسیده که نظارت ها را بیشتر و برون سپاری ها را افزایش دهیم!!!



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار