احتمال ممنوعیت پذیرش مسافر در استان‌های شمالی\

احتمال ممنوعیت پذیرش مسافر در استان‌های شمالی

  • کد خبر: 2111877
  • چاپ
  • انتشار: 13 اسفند 1398 - 07:38

استنادنیوز؛ نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد که جلوی ورود مسافران به مازندران گرفته شود، این طور پاسخ داد؛ «ممکن است، بله».

 

ناصحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه ارزیابی وضعیت موجود از جهت آمادگی مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران، بابل و گلستان را در دستور کار داریم، اظهار کرد: باید کمبودها احصا و انتقال شود و برای رفع نیازها اقدامات لازم از سوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دستور کار قرار گیرد.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در استان‌های مازندران و گلستان با بیان اینکه تقویت روحیه به پزشکانی که در شرایط سخت کار می‌کنند از دیگر اقدامات این وزارت خانه است، گفت: اقدامات خوبی توسط پزشکان این دو استان برای بهبود وضعیت بیماری کرونا انجام شده است، برنامه‌ریزی برای افزایش آمادگی مجموعه‌ها در دستور کار است.

ناصحی در پاسخ به این سوال که با توجه به نزدیک بودن ایام عید و احتمال حضور مسافر در استان مازندران آیا وزارت بهداشت برنامه ویژه‌تری برای استان‌های شمالی کشور دارد، گفت: در حال ارزیابی وضعیت موجود استان و بررسی شهرهای که آلودگی ویروسی بیشتری دارند در دستور کار است.

وی اضافه کرد: اگر در بحث کاهش مسافرت‌ها به شهرهای استانی که احتمال آلودگی بیشتر دارند از طریق اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی انجام شود برنامه‌ای برای قرنطینه نداریم.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در مازندران و گلستان یادآور شد: اگر با روند فعلی شاهد کاهش ابتلا بودیم تقویت فرهنگ سازی در دستور کار قرار دارد در غیر این صورت وزارت بهداشت باید برنامه مدون تری را اتخاذ کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد که جلوی ورود مسافران به مازندران گرفته شود، این طور پاسخ داد؛ «ممکن است، بله».

ناصحی در پاسخ به آخرین سؤوال که وضعیت موجود را چه طور ارزیابی کردید، گفت: تعداد بیماران افزایش پیدا کرده است اما همچنان ظرفیت برای درمان وجود دارد و مردم باید همکاری مناسبی در این ارتباط داشته باشند.

به گزارش فارس در آخرین پیامی که از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در رسانه‌ها منتشر شده آمده یکی از برنامه های ما کنترل افراد مشکوک و قرنطینه آنها در خانه است و افرادی مبتلا به ویروس کرونا که از استان‌های دیگر نیز به مازندران سفر کردند به خانه های خود بازگردانده می‌شوند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار