تهدید کیانوش رستمی به ترک ایران ! / ورزشکار سالاری یک بار برای همیشه برچیده شود\
  • گروه ورزش استناد نیوز؛

تهدید کیانوش رستمی به ترک ایران ! / ورزشکار سالاری یک بار برای همیشه برچیده شود

  • کد خبر: 211231
  • چاپ
  • انتشار: 20 بهمن 1395 - 12:15

 کیانوش رستمی بهترین وزنه بردار مرد سال 2016 جهان که از شرکت در اردوهای تیم ملی سر باز زده است و خواهان خواسته های ورزشکار سالارانه خود است.

به گزارش گروه ورزش استناد نیوز، کیانوش رستمی با کسب یک طلا و یک نقره المپیک و همچنین یک طلا و دو نقره جهانی بدون شک یکی از نوابق وزنه برداری ایران محسوب می شود.

این وزنه بردار کرمانشاهی 26 ساله که رکوردار جهان و المپیک است و قطعا توانایی کسب مدال های ارزشمند دیگری را در مسابقات مختلف خواهد داشت و قطعا باید از او حمایت شود، اما به چه قیمت؟!

کیانوش رستمی پیش از المپیک ساز مخالفت زد، در آن برهه زمانی و فاصله کمی که تا المپیک باقی مانده بود، علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری این قضیه را به درستی مدیریت کرد و اجازه تمرین اختصاصی تا پایان المپیک ریو را به رستمی داد تا هم کیانوش از این اختلافات ضربه نخورد و هم ایران به یک طلای ارزشمند المپیک دست یابد.

کیانوش هم تعهد داده بود که پس از المپیک هر تصمیمی که فدراسیون گرفت از آن اطاعت نماید، اما کیانوش که پس از کسب طلای المپیک بسیار مورد توجه قرار گرفته بود از هر فرصتی برای تضعیف مربیان ایرانی و تیم ملی استفاده کرد و در صحبت هایی متکبرانه مربیان ایران را بدون علم و دانش تمرین و خود را صاحب بالاترین درجات علم تمرین خواند و برخلاف تعهدی که داده بود گفت به هیچ وجه زیر نظر مربیان ایرانی تمرین نمی کند!

رستمی مغرور از افتخار آفرینی های خود فرصت را مناسب می دید تا خود محوری را ادامه دهد و فدراسیون را با ساز خود برقصاند! اما مدیریت علی مرادی و اعضای شورای فنی فدراسیون این اجازه را به او ندادند.

رستمی به اردوی تیم ملی دعوت شد و در حالی که همه ورزشکاران دعوت شده تمکین کردند و به اردو آمدند، کیانوش باز هم ساز مخالف را کوک کرد و در اردو حاضر نشد.

در نشست خبری مسئولان فدراسیون با رسانه ها موضوع رستمی مورد سوال قرار گرفت که هم رئیس فدراسیون و هم سرمربی تیم ملی تاکید داشتند رستمی باید به اساس نامه فدراسیون پایبند باشد و در صورت عدم تمکین و شرکت نکردن در اردو جایی در تیم ملی ندارد.

 

اما کیانوش رستمی که به تازگی با رای مردم بهترین وزنه بردار مرد سال 2016 جهان شد در اینستاگرام خود ضمن تشکر از مردم بخاطر رای هایی که دادند نکته ای را مطرح کرد که بسیار جای تاسف و تامل دارد. رستمی به پیشنهادهای سه کشور خارجی برای به خدمت گرفتن خود و ترک ایران اشاره کرد که این صحبت ها را در شرایط موجود تنها می توان به منزله تهدید برشمرد. تهدیدی به منظور باج خواهی! تهدیدی که اگر رستمی را به خواسته های نادرست خود برساند به تهدیدی بزرگ برای ورزش ایران تبدیل می شود.

اگر چنین شود آنوقت هر ورزشکاری با هر افتخار آفرینی ای خواسته های نامعقول خود را با چنین تهدیدهایی طلب می کند، اگر بنا باشد کیانوش رستمی اجازه تمرین اختصاصی و جدا از سایر ملی پوشان را دریافت نماید چه تضمینی وجود دارد فردا بهداد سلیمی، سهراب مرادی و سایرین چنین درخواستی نداشته باشند؟ آنوقت چیزی بنام تیم ملی باقی خواهد ماند؟ اگر چنین خواسته ای عملی شود برای کل ورزش ایران خطرناک است، خطری به مراتب کمتر از حتی خداحافظی رستمی از دنیای قهرمانی یا مهاجرت از ایران! این اجازه نظم اردوهای تیم ملی در سایر رشته های ورزشی را هم تحت تاثیر خود قرار خواهد داد بنابراین نه تنها فدراسیون وزنه برداری بلکه وزارت ورزش هم باید با آن مقابله کند.

کیانوش رستمی که همواره خود را سرباز ایران برای افتخار آفرینی در عرصه بین المللی معرفی می کرد چه شد که به یکباره خود را به درجه فرماندهی ارتقا داد؟! سرباز باید در اختیار کشور باشد همانطور که سربازان دفاع از این مرز و بوم جان خود را فدای کشور کردند و بدون هیچ چشم داشتی خود را سپر گلوله هایی کردند که به سمت ایران نشانه گرفته شده بودند. چطور می توان نام خود را سرباز وطن نهاد و وطن را برای خواسته های خود تهدید کرد؟!

 

کیانوش عزیز همه ما با افتخار آفرینی های تو شاد شدیم و با شکست های تو غصه خوردیم و برای تو در رقابت های بین المللی دعا کردیم و به وقتش برای بهترین شدن تو رای دادیم. اما هدف نهایی از این شادی ها و غم ها و دعاها و رای ها نام ایران بود نه شخص شما که محبوب ملت شدی، اگر قرار باشد از لباس سرباز ایران به فرمانده ای خود رای برسی قطعا محبوبیتی هم نخواهی داشت.

یک قهرمان باید مواظب تمام رفتار و گفتارش باشد، هرچند اطمینان داریم در خیال کیانوش عزیز لحظه ای پشت کردن به پرچم ایران نمی گذرد اما لازم دانستیم این تذکرات را به این قهرمان دوست داشتنی ورزش ایران بدهیم که تختی وار قهرمانی را به همراه پهلوانی دنبال کند و اخلاق را سرلوحه زندگی خود قرار دهد، اینگونه است که او می تواند در تاریخ ایران همچون تختی جاودانه شود و چه قهرمانانی که المپیک را هم فتح کردند و پس از دنیای قهرمانی به فراموشی سپرده شدند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار