آخرین خبرها از سیل و بحران در استان بوشهر و رودخانه مند\
  • وضعیت شهرهای استان بوشهر

آخرین خبرها از سیل و بحران در استان بوشهر و رودخانه مند

  • کد خبر: 211263
  • چاپ
  • انتشار: 29 بهمن 1395 - 19:03

به دنبال بارش های بی سابقه اخیر در شهرهای استان بوشهر، زندگی مردم این استان فلج شده و بسیاری از راه های ارتباطی مسدود شده اند

 به گزارش استناد نیوز، باران های شدیدی که در طول هفته در استان بوشهر باریده است خسارات فراوانی بخصوص در شهرهای جنوبی این استان به همراه داشته است و مشکلات فرآوانی را بوجود آورده است، به طوری که در 8 شهر از 10 شهر این استان جنوبی بارش باران با طغیان رودخانه و سیل همراه بوده است و به بسیاری از تاسیسات صدماتی وارد شده است.

شدت بارش های روزهای اخیر در برخی از شهرها بیش از یک سال آبی آن ها بوده به گونه ای که بیش از 300 میلیمتر باران باریده است. 

***حمزه اعتماد فرماندار شهرستان دیر به فارس گفت: شدت بارش‌ها به گونه‌ای بوده که سبب شد راه دسترسی این شهرستان از سمت دوراهک به ریز در شهرستان جم با ریزش کوه همراه شود که عوامل راهداری با استقرار در این محل اقدام به بازگشایی مسیر کرده‌اند اما توصیه می‌شود تا حد امکان از این مسیر عبور و مرور انجام نشود.

وی ادامه داد: آب از شب گذشته در سطح بسیار وسیعی وارد شهر دیر شده که با پیش‌بینی‌های مناسب تاکنون تلفات جانی نداشته‌ایم اما سبب قطعی برق و خطوط تلفن شده که همه این مشکلات رفع شده است.

فرماندار شهرستان دیر بیان کرد: راه موصلاتی این شهرستان از سمت بردخون به شهرستان دشتی در مسیر منتهی به پل مند نیز به دلیل حجم فراوان آب در این رودخانه و امکان طغیان مسدود شده است.

***اوضاع در شهرستان دشتی هم به گونه ای مشابه دیر است، در شهرستان دشتی به تمامی روستاهای پایین دستی رودخانه مند هشدار تخلیه داده شده و احتمال طغیان گسترده با بالا آمدن سطح آب بسیار است. در صورت طغیان خسارات فرآوانی پیش بینی می شود که باید تدابیر لازم اندیشیده شود تا خسارات جانی و مالی به حداقل برسد.

در شهرستان دشتی آب رودخانه مند از سطح پل مند عبور کرده و باعث مسدود شدن راه مواصلاتی جنوب استان بوشهر با مرکز استان شده است.

*** برق برخی از مناطق شهرها و روستاهای استان بوشهر قطع شد که با تلاش های صورت گرفته بخش عمده ای خاموشی ها برطرف شده است.

*** در شهرستان دشتستان سیل باعث کشته شدن یک دختر روستانشین در روستای شاه پسر مرد در بخش بوشکان این شهرستان شده و ارتباط 15 روستای این شهرستان در محدوده بخش‌های ارم و بوشکان را مسدود کرده و در معرض سیل‌گرفتگی قرار داده است.

در دشتستان با سرریز شدن سد تنگ ارم هر لحظه امکان مشکلات گسترده و غیرقابل جبرانی برای مردم وجود دارد.

*** با مسدود شدن بسیاری از راه های مواصلاتی به دلیل سیل و ریزش کوه، بسیاری از روستاهای استان بوشهر در محاصره آب قرار گرفته اند و امدادرسانی با مشکل مواجه شده است البته تلاش امدادگران استان بوشهر مطلوب گزارش شده اما امدادرسانی از استان های همجوار به سختی صورت می گیرد.

*** آب به بزرگراه بوشهر - برازجان رسید و تردد در این بزرگراه را غیر ممکن کرد و این بزرگراه پر تردد هم مسدود شده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار