نیروگاه‌های تولید برق آبی ظرفیت خوبی برای منطقه غرب مازندران هستند\

نیروگاه‌های تولید برق آبی ظرفیت خوبی برای منطقه غرب مازندران هستند

  • کد خبر: 212272
  • چاپ
  • انتشار: 19 بهمن 1396 - 07:46

استناد؛مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران اظهار کرد:نیروگاه‌های تولید برق آبی ظرفیت خوبی برای منطقه غرب مازندران هستند.

محمد ابراهیم یخکشی با اشاره به اینکه نیروگاه‌های تولید برق آبی ظرفیت خوبی برای منطقه غرب مازندران هستند، یادآور شد: این نیروگاه‌ها ۱۰ مگاوات هستند و در قالب سرمایه‌گذاری انجام و با این شیوه ظرفیت‌های تجدیدپذیر وارد مدار می‌شوند.

وی با بیان اینکه رودخانه‌های مازندران از نظر منظر و ایمنی سامان‌دهی نشده هستند، افزود: به همین دلیل رودخانه‌های شهری می‌توانند فرصت مناسبی باشند تا استفاده حداکثری را از آنها داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: رودخانه‌هایی که از شهرها عبور می‌کنند، به‌دلیل دفع آب‌های سطحی و ایجاد زیبایی در محیط بسیار با اهمیت هستند و علاوه بر تفرج، موجب تنفس در اوضاع شهری نیز می‌شوند.

این مسؤول با بیان اینکه از سه سال گذشته تلاش برای بهره‌برداری از این رودخانه‌ها در حال انجام است، ادامه داد: بعضی از شهرداری‌ها از این طرح استقبال کرده و کارهایشان را شروع کردند.

یخکشی اضافه کرد: شهرداری‌های شمال کشور نباید خودشان را محدود به حریم شهر کنند بلکه باید شهرهای اقماری را نیز مورد حمایت قرار دهند و تنکابن با این ظرفیت باید نامش ملی و پرآوازه شود.

وی با اشاره به تنظیم تفاهم‌نامه مشترک میان آب منطقه‌ای مازندران و شهرداری تنکابن یادآور شد: این فضا در اختیار شهرداری قرار داده شد تا با استفاده از سرمایه‌گذارهای بخش خصوصی شرایط را بهسازی کرده و موجب بهبود شهر از نظر گردشگری، اقتصادی و معماری شهری شوند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران اظهار کرد: در حوزه آب غرب مازندران در شهرهایی از جمله تنکابن، رامسر و عباس‌آباد چون طرح‌ها آماده نبوده عقب هستیم اما در سال‌های اخیر جبران می‌شود مثلاً طرح‌های آبرسانی که در این شهرها برای سال ۱۴۰۰ طراحی شده بود، در حال بهره‌برداری است.

این مسؤول با بیان اینکه طرح مطالعاتی سد ازارود در حال اتمام است، افزود: سد دو هزار نیز مطالعات اولیه آن انجام شده و ادامه پیدا می‌کند.

یخکشی با اشاره به اینکه نیروگاه‌های تولید برق آبی ظرفیت خوبی برای منطقه غرب مازندران هستند، یادآور شد: این نیروگاه‌ها ۱۰ مگاوات هستند و در قالب سرمایه‌گذاری انجام و با این شیوه ظرفیت‌های تجدیدپذیر وارد مدار می‌شوند.

وی در پایان با اشاره به هزینه 3.5 میلیارد ریالی پروژه کترا نشتارود، گفت: تمرکز اعتبارات اجرایی در بخش رودخانه‌ها را هرچند که محدود نیز است، متمرکز در منطقه غرب مازندران کردیم و امیدواریم این طرح پاسخ مطالبات مردم منطقه را بدهد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار