تمشک فرصتی برای معرفی نکا/ ساحل مروارید یکی از سواحل بی نظیر مازندران است\
  • احمدی شهردار نکا:

تمشک فرصتی برای معرفی نکا/ ساحل مروارید یکی از سواحل بی نظیر مازندران است

  • کد خبر: 212756
  • چاپ
  • انتشار: 19 خرداد 1397 - 23:23

استنادنیوز؛  احمدی شهردار نکا  اظهار کرد: نکا را قطعا در سالهای آینده متفاوت خواهید دید و نکا یکی از شهرهای زیبا مازندران خواهد شد.

سید مهدی احمدی شهردار نکا در نشستی خبری با اصحاب رسانه با محوریت جشنواره ملی تمشک ،تمشک را فرصتی برای معرفی نکا دانست و اظهار کرد: نکا را قطعا در سالهای آینده متفاوت خواهید دید و نکا یکی از شهرهای زیبا مازندران خواهدوی با بیان اینکه تمشک نماد گردشگری نکا خواهد شد،بیان کرد: معرفی و برند سازی این محصول و همچنین با صنایع تبدیلی و درآمد پایدار از این محصول و در نظر گرفتن توجیه اقتصادی فرصت اشتغال برای شهروندان نکایی مهیا می‌شود.
شهردار نکا از برگزاری بزرگترین جشنواره ملی تمشک جنگلی ایران با هدف تبدیل تمشک به یک برند خبر داد و گفت:این فرصت بسیار خوبی برای معرفی این شهرستان و همچنین نمایش ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این شهرستان  در بین مردم استان و کشور خواهد بود.
این مسئول ادامه داد: این  جشنواره در غالب 60 غرفه از 31خرداد به مدت سه روز از 9 صبح تا 11 شب ؛در شهرک شهید عباسپور برگزار خواهد شد.
احمدی خاطر نشان کرد: رونمایی ازتمبر ویژه تمشک نکا و یک المان ثابت،توزیع بوته تمشک به حاضرین، تجلیل از نخبگان برتر شهرستان نکا، اجرای موسیقی بومی،برگزاری مسابقه عکاسی ونقاشی با محوریت تمشک،بازیهای بومی و محلی مختص نکا جزو برنامه های این جشنواره خواهد بود.
وی اظهار کرد: بالغ‌بر هزار تن تمشک در این شهرستان تولید می‌شود که از این مقدار تنها ۳۰ درصد مورد ‌استفاده قرار می گیرد  و ۷۰ درصد دیگر بعلت عدم مدیریت از بین می رود.
شهردار نکا در ادامه با اشاره به ظرفیت های نکا ،از افتتاح ساحل زیبای دریای مروارید نکا، پارک جنگلی قرمرض و احیا سد لاستیکی در بالادست رودخانه خبرداد و افزود:ساحل مروارید یکی از سواحل بی نظیر مازندران است که به عنوان ساحل درجه یک انتخاب شده است.
وی اظهار داشت: یکی از پروژه های مهم پل سی متری آزادگان است که بزودی افتتاح خواهد شد و با احداث این پل 30 درصد از گره ترافیکی شهر حل خواهد شد.
این مسئول با اشاره به اینکه طرح تفکیک زباله از مبدا در نکا پس از سالها تعطیلی اجرایی می‌شود، گفت: طرح ساماندهی آرامستان نکا با اعتبار 10 میلیارد ریال از حیث فضای سبز و مبلمان تجهیز خواهد شد.
احمدی در پایان ازافتتاح میدانی با نام امام رضا(ع) در ضلع شرقی شهر خبر داد.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار