ایجاد اشتغال برای 5000 نفر با احداث بزرگ‌ترین پروژه‌ عمرانی و گردشگری مازندران\

ایجاد اشتغال برای 5000 نفر با احداث بزرگ‌ترین پروژه‌ عمرانی و گردشگری مازندران

  • کد خبر: 212889
  • چاپ
  • انتشار: 29 خرداد 1397 - 18:44

استنادنیوز؛شهرداری ساری با احداث فاز دوم بوستان ملل پنج هزار نفر اشتغال ایجاد می نماید


مقدمه:

هفتاد ماه است که شهرداری ساری مدیریت نوینی را تجربه می‌کند، مدیریتی که بر اصل عمل‌گرایی استوار است و قصد دارد عقب‌ماندگی‌های گذشته را با سرعت پشت سر گذاشته و مرکز استان را به جایگاه حقیقی خود برساند.

در این مدیریت جهادی عدالت محوری به شکل توزیع متوازن پروژه‌های عمرانی در تمام نقاط شهر به‌وضوح دیده می‌شود زیرا یکی از ارکان و مولفه های این‌گونه مدیریت‌ها توسعه‌ی متوازن و هم‌زمان شهر می‌باشد.

شهروندان مطالبه گر و مدیران پاسخگو به خواسته‌های افکار عمومی و رسیدن به تعامل دوسویه از دیگر شاخصه های این مدیریت به شمار می‌روند.

شهرداری ساری در این هفتاد و اندی ماه توانسته چهره‌ی شهر را متحول و جای‌جای شهر را به کارگاه عمرانی تبدیل نماید به‌گونه‌ای که پایان هر پروژه هم‌زمان است با آغاز پروژه‌ای دیگر.

انعقاد 1300 میلیارد تومان قرارداد جهت اجرای پروژه‌های عمرانی در این مدت نشان از آن دارد که استراتژی مجموعه مدیریت شهری مرکز استان اعم از شهرداری و شورای شهر تحرک رو به بالا است، تحرکی که می‌تواند توسعه، پیشرفت و اشتغال را به ارمغان آورد.

با وجود وضعیت نامطلوب اقتصادی در کشور و توقف بسیاری از پروژه‌های ملی و استانی، شهرداری ساری پا را فراتر از حوزه مسئولیت‌های محوله‌ی خود گذاشته و پروژه‌های خود را در راستای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منطقه تعریف نموده است، اقدامی که با به ثمر نشستن پروژه‌های مدیریت شهری می‌توان انتظار افزایش اشتغال برای فرزندان این کهن دیار را داشت.

گزارشی که در ذیل این مقدمه می آید، مربوط به فاز دوم بوستان  ملل می‌باشد که قرار است با بهره‌برداری از آن برای 5 هزار نفر از جوانان این شهر اشتغال ایجاد شود.

بزرگ‌ترین پروژه‌ عمرانی و گردشگری مازندران

فاز دوم بوستان  ملل  به‌عنوان بزرگ‌ترین پروژه عمرانی و گردشگری استان مازندران در فضایی به مساحت 330 هکتار از پل کابلی شهید رنجبر تا منطقه تنگه لته در راستای تکمیل فاز اول این بوستان در حال اجرا می‌باشد.

در این پروژه‌ی عظیم شش و نیم کیلومتر تثبیت بستر رودخانه (در فاز اول)، احداث سه سد لاستیکی بزرگ، احداث هشتاد هکتار دریاچه، اجرای 13 کیلومتر مسیر سلامت و پیاده‌روی، ساخت جزیره‌ای به وسعت 40 هزار مترمربع و احداث اتوبان 50  متری در ورودی پل تنگه لته تا پل کابلی شهید رنجبر پیش‌بینی‌شده است.

به گفته‌ی مجریان این پروژه، روان‌سازی ترافيك منطقه، اولویت‌بخشی به پیاده‌روی شهروندان، احداث فضاي ورزشي در راستاي ايجاد  نشاط شهروندي، استفاده از معماري بومي منطقه و ابنيه حاشيه رودخانه در اجراي اين پروژه عملياتي خواهد شد.

ایجاد اشتغال برای 5000 نفر

در اجرای پروژه‌ی فاز دوم بوستان ملل بیش از 50 نوع کاربری ویژه اعم از تفريحي، تجاري، فرهنگي در طول مسير رودخانه، احداث اقامتگاه‌های متنوع جهت گردشگر پذیری  ، کاربری‌های آموزشي و رفاهی مانند اجراي موسيقي، هنرهاي نمايشي و جانمایی فضاهاي نمايشگاهي دائمي و موقت، استقرار کاربری‌های خدماتي مانند رستوران، کافی‌شاپ، فضاهای متنوع ورزشی و ...در ساحل زیبای رودخانه تجن تعبیه‌شده زمینه‌ساز اشتغال برای 5000 نفر خواهد بود.

لازم به ذکر است هدف مدیریت شهری از اجرای چنین پروژه‌هایی ایجاد زمینه‌سازی اشتغال و رفاه شهروندان می‌باشد و قطعاً با اتمام و بهره‌برداری از این پروژه شاهد رونق اقتصادی منطقه خواهیم بود.

فضای سبز

در این پروژه به استفاده از الگوی ارزشمند نما برای کاربری‌های تجاری، تفریحی، ورزشی و... تأکید شده و ساخت المان‌ها و مجسمه‌های متنوع و برگرفته از زمینه معماری و فرهنگی منطقه در دستور کار مجریان این پروژه قرار دارد.

در اجرای فاز دوم بوستان  ملل  به‌عنوان بزرگ‌ترین پروژه عمرانی و گردشگری استان مازندران بهره‌گیری از عنصر طبیعی آب در ایجاد مناظر زیبا و متنوع بسیار حائز اهمیت بوده و بهره‌گیری از پوشش گیاهی متنوع حاشیه رودخانه در راستای خلق فضاهای سبز پایدار در دستور کار قرار دارد.

در فاز دوم بوستان ملل استفاده از هنر شهری در طراحی مبلمان اعم از کف سازی، روشنایی، تابلو، صندلی و... نیز دیده‌شده است.

فضاهای کاربری

ایجاد کاربری‌های متنوع تجاری، فرهنگی، تفریحی و... در مسیر حاشیه رودخانه از سیاست‌های کاربری این فاز از بوستان ملل می‌باشد.

ایجاد کاربری‌های عمومی و ۲۴ ساعته در طول مسیر رودخانه تجن برای برقراری سرزندگی و امنیت از دیگر سیاست‌های کاربری این پروژه می‌باشد.

توجه به ایجاد کاربری‌های اقامتی متنوع برای جذب گروه‌های مختلف مراجعه‌کننده و گردشگران و ایجاد کاربری‌های آموزشی ازجمله موسیقی، هنرهای نمایشی و... در دستور کار مجریان این پروژه‌ی بزرگ قرار دارد.

انتقال و جابجایی کاربری‌های آلاینده و پر سروصدا ازجمله کارگاه‌های تولیدی، مجتمع‌های خصوصی و... از حاشیه رودخانه و جایگزین نمودن آن با کاربری‌های خدماتی ازجمله رستوران، کافه و... در طول مسیر حاشیه رودخانه از دیگر برنامه‌های در حال اجرا می‌باشد.

سیاست های حرکت و دسترسی

در اجرای فاز دوم بوستان ملل محدود نمودن دسترسی وسایل حمل و نقل و موتوری به محدوده مورد مطالعه،برقراری ارتباط مابین دو طرف رودخانه با ایجاد پل های پیاده،ایجاد مسیر ویژه دوچرخه در امتداد مسیر پیاده در حاشیه رودخانه،ایجاد پارکینگ های متعدد در فواصل معین در طول مسیر حاشیه رودخانه،ایجاد ورودی های متعدد دسترسی سواره در فواصل معین،ایجاد شبکه حرکتی پیاده در اتصال با مسیرهای پیاده شهر و... از سیاست های حرکت و دسترسی این پروژه می باشد.

سیاست‌های کالبدی

در بزرگ‌ترین پروژه عمرانی و گردشگری استان مازندران استفاده از معماری برگرفته از معماری بومی منطقه و ابنیه حاشیه رودخانه و ایجاد ابنیه با سازه‌های سبک در امتداد مسیر حاشیه رودخانه با توجه به اصول معماری پایدار به‌عنوان سیاست‌های کالبدی موردتوجه قرارگرفته است.

فضای همگانی

در اجرای فاز دوم بوستان ملل ایجاد فضای مکث توقف و تماشای مناظر طبیعی حاشیه رودخانه، ایجاد فضاهای متنوع و جذاب برای همه گروه‌های سنی، تجهیز فضاهای مکث و نشستن با مبلمان شهری، برقراری آسایش اقلیمی در فضاهای مکث با توجه به اقلیم بارانی منطقه، ایجاد فضاهای مکث با فعالیتهای متنوع در امتداد مسیر حاشیه رودخانه، نورپردازی مناسب در ساعات مختلف شبانه‌روز برای برقراری ایمنی و امنیت فضا، تبدیل فضای حاشیه رودخانه به فضای شهری سبز و پایدار و استقرار فضاهای نمایشگاهی دائمی و موقت در طول مسیر حاشیه رودخانه از دیگر اقداماتی است که در راستای سیاست‌های فضای همگانی این پروژه دیده‌شده است.

چشم‌انداز طرح

طراحی این پروژه مبتنی بر اصول طراحی سبز پایدار با احترام به طبیعت بکر رودخانه تجن و تثبیت حریم ارزشمند آن بوده و مدیریت شهری مرکز استان در راستای پویایی اقتصادی و فرهنگی شهر و برآورده ساختن رضایت شهروندان فاز 2 پروژه بوستان ملل را در دستور کار قرار داده است.

اصول مورد توجه طراحی

درروند توسعه و عملیات این پروژه سعی شده تا کمترین تأثیر بر محیط وارد شود و توجه به شرایط بومی و ارزش سیستم‌های طبیعی موردتوجه قرارگرفته است.

صرفه‌جویی در انرژی، استفاده کمتر از سوخت‌های تجدید ناپذیر و... از دیگر اصولی است که موردتوجه طراحان این پروژه قرارگرفته است.

آنچه باید درباره فاز2ملل بدانید:

عملیات اجرایی فاز دوم بوستان ملل بعنوان بزرگ‌ترین پروژه عمرانی و گردشگری استان مازندران در بستری به وسعت 325 هکتار در حال اجرا می‌باشد. طول این پارک شش و نیم کیلومتر و عرض آن از 300 الی 800 متر متغیر می‌باشد.

این محدوده دارای پتانسیل‌های طبیعی فراوانی ازجمله پوشش گیاهی متنوع و وجود عنصر آب بوده که به سبب هم‌جواری با کمربندی جنوبی شهر به لحاظ دسترسی نیز از موقعیت مناسبی برخوردار است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار