انتشار لیست شرکت‌های دریافت کننده ارز وزارت بهداشت\

انتشار لیست شرکت‌های دریافت کننده ارز وزارت بهداشت

  • کد خبر: 213070
  • چاپ
  • انتشار: 10 تیر 1397 - 07:41

استنادنیوز؛ مشاور وزیر در خصوص رسیدگی به تخلفات شرکت‌های تجهیزات پزشکی توضیح داد: تخلفات این حوزه نگران‌کننده نیست و با نظارت‌های بیشتر وزارت بهداشت این تخلفات حداقلی نیز به صفر خواهد رسید.

رضا مسائلی در خصوص سیاست‌های کشور در رابطه با تخصیص ارز برای شرکت‌های فعال در زمینه تجهیزات پزشکی اظهار داشت: علیرغم تنگناهایی که ممکن است در آینده به واسطه عهدشکنی کشور آمریکا در برجام رخ دهد به هیچ عنوان نیاز ضروری مردم در خصوص تأمین تجهیزات مورد نیاز پزشکی و افزایش قیمت این ملزومات با اختلال مواجه نخواهد شد.

وی افزود: در حوزه تجهیزات پزشکی با تمهیداتی که اتخاذ شده تمام این ملزومات و همچنین مواد اولیه تولید آنها ارز سیستم بانکی دریافت خواهند کرد.

مسائلی عنوان کرد: در زمینه تخصیص ارز و جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی از دو سیاست تعدادی و مبلغی استفاده می‌شود.

وی گفت: باید توجه داشته باشیم اگر کالای حیاتی موردنیاز مراکز درمانی باشد و درخواست تأمین بیش از نیاز آن داده شود. این درخواست با قید این موضوع که به تجهیزات موردنظر نیاز مبرم داشته باشیم در اختیار کارشناسان قرار خواهد گرفت.

مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در خصوص انتشار لیست دریافت‌کنندگان ارز نیز توضیح داد: به جهت اینکه اختصاص ارز زمان‌بر است و باید یک پروسه چند ماهه را طی کند امیدواریم پس از طی شدن این مراحل لیست شرکت‌های دریافت‌کننده ارز در اختیار عموم مردم و بیمارستان‌ها قرار گیرد. 

وی افزود: از زمانی که وزارت بهداشت درخواست را تأیید می‌کند تا موقعی که سفارش به ثبت برسد و بانک مرکزی ارز را به شرکت موردنظر اختصاص دهد حدود چند ماه طول خواهد کشید.

مسائلی تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که کانال‌ها و مسیرهای تخصیص ارز نیز متفاوت است اما در راستای شفاف‌سازی لیست تمام شرکت‌هایی که ارز سیستم بانکی به آنها تعلق می‌گیرد منتشر خواهد شد.

وی گفت:گسترده تجهیزات پزشکی بسیار وسیع است و پیش از 2 هزار شرکت در زمینه واردات و هزار شرکت دیگر در زمینه تولید و تأمین این محصولات در حال فعالیت هستند.

مشاور وزیر خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 280 هزار قلم تجهیزات پزشکی برای مراکز درمانی تأمین می‌شود که البته باید توجه کنیم تجارب ما نشان می‌دهد شرکت‌های خصوصی در ادوار گذشته در مقابل تحریم‌ها عملکرد قابل قبولی از خود نشان داده‌اند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار