وام ارزان قیمت برای اشتغال روستاییان و توسعه روستاها /نواندیشی باید جدی گرفته شود\

وام ارزان قیمت برای اشتغال روستاییان و توسعه روستاها /نواندیشی باید جدی گرفته شود

  • کد خبر: 213093
  • چاپ
  • انتشار: 10 تیر 1397 - 20:23

استنادنیوز؛چاوشی استاندار سمنان اظهار کرد دولت وام ارزان قیمت و بسیار سهل الوصولی را برای اشتغال روستاییان و توسعه روستاها در نظر گرفته شده است


استاندار سمنان در نشست فصلی روحانیون مستقر در استان سمنان در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان با اشاره به موضوع اشتغال پایدار روستائیان به عنوان یکی از دستاوردها و اقدامات دولت تدبیر و امید گفت: یکی از مشکلات ما در ارتباط با اشتغال تحصیل کردگان است. کسانی که تحصیلات بالایی دارند اما بیکارند که ما باید اشتغال مردم را حل کنیم و یکی از راه کارهایی که در حوزه مسئولیت و کار شما روحانیون قرار می گیرد بحث اشتغال روستاییان و تثبیت زندگی روستانشینان است.
وی افزود: دولت وام ارزان قیمت و بسیار سهل الوصولی را در نظر گرفته است. بدین منظور امسال برای استان سمنان ۹۲ میلیارد تومان تخصیص داده شده است که این اعتبار برای اشتغال روستاییان و توسعه روستاها در نظر گرفته شده است.
 استانداری طی جلساتی با بانک های مختلف آنها را ملزم کرده همه مقررات دست و پاگیری که از زمان رضاخان تاکنون وارث آن هستیم تعدیل کرده و این وام ها را به روستاییان اعطا کنند. تا امروز ۳۳ میلیارد تومان وام در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.
از روحانیون انتظار می رود در این زمینه ها اطلاع رسانی کنند. جهاد کشاورزی و فرمانداری ها و بخشداری ها هم ملزم هستند این موضوع را پیگیری کنند.
چاوشی تغییر الگوی کشت و لزوم بهینه سازی مصرف آب در بخش کشاورزی استان را یاد آور شد و گفت: روستاییان ما امروز باید بتوانند خود را اداره کنند. قبول داریم که استان دچار کم آبی است در برخی از روستاها با تانکر آبرسانی می شود شرایط بسیار دشواری است، ولی امروز در دنیا فوت و فن هایی را یافته اند که کشاورزی بدون خاک امکان پذیر شده است.
وی اظهار داشت : امروز تکنولوژی استفاده از آب حداقل برای محصول حداکثری در دنیا متعارف شده است، ما باید به دنبال این تکنولوژی ها باشیم.
استاندار سمنان گفت: امروز هر روستایی بتواند زراعت و آبیاری خود را از غرقابی به قطره ای تبدیل کند تسهیلاتی دریافت می کند. ۲۰ درصد را خود می پردازد و ۸۰ درصد را دولت در اختیارش می گذارد لذا محدودیتی هم در این زمینه وجود ندارد.
وی افزود: آب برای ما حیاتی است برای اینکه حفظ منابع آبی و حفظ معیشت کشاورزان برای دولت اولویت دارد و این یکی از موضوعاتی است که روحانیون می توانند بر روی آن متمرکز شوند.
ایشان خاطر نشان کرد: برای تبدیل کشت موجود به کشت قابل قبول برای مثال تغییر کاشت چغندر به زعفران باید تدابیر درست توسط کشاورزان اتخاذ گردد نوع کشت باید تغییر یابد. خداوند راه ها را به روی ما نبسته است خداوند عقل و فکر و تدبیر داده که بتوانیم اگر دشمن از راهی جلوی پیشرفت ما را می گیرد با عقل و فکر و تدبیر اندیشه کنیم و برای برون رفت از مشکلات دنبال راه کارهای جدید باشیم.
چاوشی افزود: "اجتهاد فقط برای فقها نیست" نواندیشی و اندیشه کردن و راهکار پیدا کردن و به روز اندیشیدن در همه سطوح حتی برای یک روحانی مقیم در یک روستا باید جدی گرفته شود.
وی نقش آموزه های دینی و روحانیون را در جذب جوانان به دین اسلام مهم ارزیابی کرد و گفت: هنر مسئولین ما اینست که بتوانند مدیریت کرده و مردم و نسل جدید را از گزند فتنه ها خارج کنند. اگر ایمان داشته باشیم و اگر استقامت داشته باشیم موفق خواهیم شد.
استاندار سمنان افزود: ما دین و روحانیت را از محرم و رمضان شناختیم ما باید بدانیم که اگر روحانیت در جامعه حضور پیدا کند کارهای خوبی را می تواند پیش ببرد. هیچ چیزی به اندازه ارتباط چهره به چهره موثر نیست. ما باید ارتباط چهره به چهره را جدی بگیریم.
امروز به جوانان و نوجوانانی که کنار و در دسترس مسئولین هستند باید دقت کنیم و این جوانان را جذب کنیم. سرمایه های ما برای آینده این نوجوانان هستند.
خانواده های مسلمان ما گرایش به نیکی و خیرخواهی دارند تا کج روی و شرارت. این‌ هنر من و شماست که عرصه را مدیریت کنیم مایوس نشویم وقت بگذاریم تا نسیمی از دینداری و معنویت در جامعه وزیده شود.
ایشان ادامه داد : ما تلاش می کنیم مسئولین استان در جهت هماهنگ شدن با هدف های انقلاب حرکت کنند. باید باور را در جامعه ایجاد کنیم. روحانیت باید تکریم شود و احترام گذاشته شود چرا که روحانیون برای هدف های بزرگ در جامعه حضور دارند.
چاوشی گریزی به مسائل روز کشور در شرایط فعلی زد و گفت: نگرانی ها واضطراباتی که در جامعه شکل می گیرد بخش اعظمی ناشی از تبلیغات سوء است برای خنثی کردن آن و امیدبخشی تلاش کنیم قبل از اینکه دشمن به ما غلبه کند.
وی با اشاره به اینکه ما باید ایمان و اعتقاد و باور را در جامعه نگه داریم این شرایط سخت خواهد گذشت و ترامپ و هم پیمانانشان به سزای اعمال خود می رسند، افزود: دلبستگی به مکتب اهل بیت ضامن پیروزی و سعادت ما خواهد بود فقط یک شرط دارد و اینکه همه باهم باشیم.
وی اظهار داشت: دشمنان از موشک های ما نمی ترسند آنها از نیروهای شهادت طلب کشور ما که در کشور سوریه برای دفاع از حرم به جهاد رفته اند می هراسند از ایمان و اعتقاد جوانان ما می ترسند اگر اختلافات و موضوعات فرعی را کنار بگذاریم براحتی می توانیم از این برهه سخت عبور کنیم.
عالی ترین مقام اجرایی استان روحانیون را پرچمداران دیانت، تقوا و انسانیت دانست و گفت: شما در میان مردم حضور دارید و رسالت الهی را تبیین و تبلیغ می کنید.
وی افزود : حکومت دینی در ایران با نام دین و دینداری و روحانیت گره خورده است که همه ما مسئولیت سنگینی داریم هر جای حکومت دینی اشکال و نابسامانی وجود داشته باشد به پای خدا و رسول، روحانی، دین و مبلغ دین نوشته می شود.
ما خود را ملزم می دانیم در کنار شما باشیم همچنان که شما در کنار حکومت جمهوری اسلامی هستید و دوست دارید که جمهوری اسلامی تا ظهور مهدی موعود (عج) استقرار و استمرار یابد.
استاندار سمنان خلا وجود بزرگانی همچون شهید بهشتی و شهید مطهری را یک ضایعه جبران ناپذیر برای کشور برشمرد و خاطر نشان کرد : شهید بهشتی یکی از استوانه های مدیریت فقهی کشور بود که هم فضای خارج را دیده بود و هم دین‌ را عمیق می شناخت و این نگرانی و دغدغه ایشان همچنان باقی و جاری است.
چاوشی یادآور شد: مروز ما حکومتی را در کشوری به وسعت ایران و به یمن انقلاب اسلامی ثبت کرده ایم و پذیرش اینکه یک کشور شیعه مذهب که حکومتش متکی به آموزه های فقهی شیعه است در این کشور بتواند در دنیا استقلال داشته باشد و در منطقه چنان نفوذی داشته باشد که مردم منطقه وسیع خاورمیانه به عزت و سربلندی و پیروزی این کشور افتخار کنند، تحمل آن برای خیل دشمنان دشوار و سخت است.
ادعای این را نداریم که کشورمان گلستان است، چرا که همه شما بهتر می دانید ما دارای ضعف ها و نابسامانی های زیادی هستیم روزهایی که رهبری انقلاب نسبت به تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی هشدارهای جدی دادند خیلی جدی نگرفتیم و دست کار نشدیم و زمان را در خیلی شرایط از دست دادیم.
وی به برخی هجمه های دشمنان در قبال کشور ایران به ویژه در میان جوانان اشاره کرد و گفت: نسل ما در معرض تهدید است، خطرات جدی در عرصه شبکه های مجازی بنیادهای اخلاقی و دینی نسل جدید ما را در معرض هجمه و تهدید روز افزون قرار می دهد و امروز دشمن بعد از یک نبرد نابرابر و تن به تن در دفاع مقدس، تحریم های ظالمانه ای را بر ملت ما اعمال کردند و در صدد برآمدند تا با خروج از یک معاهده بین المللی مورد پذیرش تمام کشورها و سازمان بین المللی، دیگران را به خروج از برجام وادار کند.
استاندار سمنان برجام و توافق مهم هسته ای را فرصتی بسیار تاریخی برای کشور در آن شرایط برشمرد و افزود: رئیس جمهور از ابتدا شعارشان برد برد بود. ایشان نگفتند ما دنیا را مغلوب کردیم بلکه دنیا بواسطه فشارهای آمریکائی ها دچار یک توهم شده بود مبنی بر اینکه ایران به دنبال سلاح هسته ای است و این در حالی است که با برجام، دنیا به حقیقت این توهم پی بردند.
انرژی هسته ای ما حیاتی است فن و تکنولوژی آن را غربی ها به ما نداده اند تلاش جوانان و اندیشمندان ایرانی ما بوده که با حمایت های مقام معظم رهبری و دولت های جمهوری اسلامی در مقاطع مختلف به اینجا رسیده است
آنها احساس خطر کردند و گفتند ایرانی هایی که بدون کمک گرفتن از غرب توانسته اند تا این‌ مرحله برسند متوقف کنند و شروع کردند اروپایی ها و سایر کشورها را علیه ما تحریک‌ کردند.
ما نباید دچار خودزنی شویم با برجام فرصتی برای کشور ایجاد شد تا در سال های تحریم که کمر کشور را شکسته بود روی پای خود بایستیم و الان همان وضعیت را می خواهند دوباره علیه کشور ما تکرار کنند.
چاوشی با تاکید بر فرمایش رهبری معظم انقلاب یادآور شد: معظم له گفتند که نگذارید کشور دو قطبی شود یک عده برجامی و عده ای ضد برجامی شوند، امروز روزی است که ما همه نیازمند وحدتیم و هر سخنی که در جهت اختلاف از هر طیف و گروهی مطرح شود به کام دشمن است. تا اینجا کشور ما به حیات عزتمندانه خود استمرار بخشید از امروز شرایط ما قدری دشوار تر شده است که در این راستا رهبری معظم انقلاب روسای سه قوه را مامور کردند که بنشینند تدابیر لازم را برای شرایط جدید کشور پی ریزی کنند.
عالیترین مقام اجرایی استان در پایان با اشاره به شرایط اقتصادی کشور بر لزوم وحدت و یکپارچگی قوا و مسئولین تاکید و خاطر نشان کرد: چندین سال است مقام معظم رهبری با درک عمیقی که از موضوعات داشته اند اقتصاد مقاومتی را تاکید و تشریح می کنند هنوز هم ابعاد این موضوع که اقتصاد مقاومتی چه کاری می خواهد بکند به درستی و وضوح شکافته نشده است.
وی افزود: فاصله طبقاتی و رانتی که ایجاد شده و افراد با این ثروت های باد آورده که برای شکستن اعتماد عمومی مردم بهره می برند دست به کار شده اند و لازم است در تحلیل های ما مورد توجه قرار گیرد.
وی خاطر نشان کرد: دشمنان در شبکه های مختلف تلاش دارند این توهم را جا بیندازند که جمهوری اسلامی در معرض فروپاشی است! جمهوری اسلامی آن وقت که هیچ چیز در اختیار مردم نبود توانست این انقلاب را با عزت به پیروزی برساند، امروز اقتدار کشور ما قابل قیاس با قبل نیست، فقط یک‌ نکته را باید توجه داشته باشیم که اگر با هم باشیم و چپ و راست باهم عمل کنیم پیروزیم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار