ایجاد دفاتر خادمیاری رضوی در شهرهای استان مازندران\

ایجاد دفاتر خادمیاری رضوی در شهرهای استان مازندران

  • کد خبر: 213261
  • چاپ
  • انتشار: 24 تیر 1397 - 12:21

 استنادنیوز؛امامزاده مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران از ایجاد دفاتر خادمیاری رضوی در شهرهای استان مازندران خبر  داد

محمد اسماعیل امامزاده امروز در نشستی خبری به مناسبت دهه کرامت اظهار داشت: خادمیاران آستان قدس رضوی به صورت شخصی ممکن است فعالیت سیاسی داشته باشند اما فعالیت‌های سیاسی ارتباطی با فعالیت‌های خادمیاری نداشته و اجازه سیاسی شدن فعالیت‌ها را نمی‌دهیم.

وی با بیان اینکه خادمیاران در ایجاد دفاتر در شهرها اقدام کرده‌اند افزود: در هزینه‌های جاری و ایجاد مکان آستان قدس کمکی نداشته و همه فعالان خود در این راستا فعالیت دارند.

امامزاده بیان کرد: تاکیدات نظام رهاسازی ظرفیت مردمی در ارائه خدمات بوده و آستان قدس نهاد غیردولتی است و املاک آستان قدس وقف و یا نذورات مردمی است.

وی با تاکید بر اینکه اداره آستان قدس بر اساس همت مردم بنیانگذاری شده است، تصریح کرد: فعالیت‌های اشتعالزایی نیز با هدف حمایتی مضاعف در کنار فعالیت نهادهای حمایتی به شمار می آید.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران ادامه داد: خدماتی را در شناسایی محرومین ارایه می کنیم که تحت شناسایی نهادهای حمایتی نباشند.

امامزاده با اشاره به حجم افرادی که به حمایت نیاز دارند خاطرنشان کرد: سال گذشته هزار و 650 میلیارد تومان آستان قدس در رفع محرومیت با فعالیت کانون خادمیاری انجام داده است.

وی  ادامه داد:کار موازی اشتغالزایی در آستان قدس رضوی انجام نمی شود و همه شهرهای مازندران دفاتر خادمیاری دارند.

مدیر آستان قدس رضوی در مازندران بیان کرد: در دوره‌های گذشته گسترش حریم حرم حضرت رضا بود و در تولیت جدید منشور هفتگانه آستان قدس ابلاغ شد تا خدمات برای مجاورین و محرومین سراسر کشور انجام شود.

وی افزود: برنامه‌های دهه کرامت با حضور خادمان امام هشتم در مازندران اجرا می‌شود. خادمان حضرت رضا در دهه کرامت به مناطق مختلف مازندران سفر می‌کنند.

مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی مازندران گفت: با وجود ارادتمندان بی‌شماری که در مازندران وجود دارد اما وقف حضرت رضا علیه السلام در استان وجود ندارد.

وی بیان کرد: عواید موقوفات در محل وقف صرف می‌شود و افرادی‌که نذر حضرت دارند می‌توانند در محل جمع‌آوری نذورات صرف شود.

امامزاده توسعه وقف رضوی را پشتوانه فعالیت‌های فرهنگی و محرومیت‌زدایی آستان قدس عنوان کرد و گفت: دهستان پشتکوه، دهستان انتخابی نمونه‌ای به منظور ارائه خدمت آستان قدس رضوی در مازندران است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار