آموزش و پرورش اصلی ترین نهادیست که می تواند موجب افزایش اعتماد عمومی شود\

آموزش و پرورش اصلی ترین نهادیست که می تواند موجب افزایش اعتماد عمومی شود

  • کد خبر: 213600
  • چاپ
  • انتشار: 22 مرداد 1397 - 10:18

استنادنیوز؛عسگری نیکزاد با اشاره به مشکلات اقتصادی و برخی نارضایتی ها در جامعه گفت: اصلی ترین نهادی که می تواند موجب افزایش اعتماد عمومی شود آموزش و پرورش است


به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ «عسکری نیکزاد» در گردهمایی مدیران مدارس ناحیه یک ساری اظهار داشت: رسالت ما در درجه اول تربیت و سپس آموزش است. اما متأسفانه تاکنون به تربیت و پرورش کمتر توجه شده و آموزش بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به رسالت مدیران مدارس در ساختن آینده سازان جامعه تصریح کرد: هر آنچه در جامعه حاصل می شود محصول تلاش های مدیرانی است که دانش آموزان را تربیت می کنند. درواقع مدیران مدارس نبض آینده جامعه را در دست دارند.

این مقام مسئول با بیان اینکه مدیران باید دارای خلاقیت، دانایی و توانایی باشند، خاطرنشان کرد: در مدیریت باید به برنامه ریزی، ساماندهی، اجرا، نظارت، ارزیابی و بازخورد توجه کرد. در این صورت می توان مدیریتی صحیح براساس علم مدیریت اجرا کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران یادآور شد: مدیر همان طور که برای پروژه مهر برنامه ریزی می کند باید برای خود نیز برنامه ریزی کرده و در اجرای فعالیت های مطابق با برنامه تداوم داشته باشد.

نیکزاد با بیان اینکه مدیران باید نتایج کار خود را ارزیابی کنند، افزود: از جمله توانایی های مهارتی و ادراکی مدیر باید این باشد که موقعیت خود را پیدا کرده و بداند در چه شرایطی قرار دارد و با ارتباط مناسب با دانش آموزان و اولیا به سوی موفقیت گام بردارد.

وی با بیان اینکه خلاقیت هم ذاتی است و هم اکتسابی، تصریح کرد: می توان خلاقیت را آموخت و آنرا در جهت بهره وری به کار گرفت تا بتوان اثربخشی و کارایی را در کارها ایجاد کرد. در این راستا باید سعی کنیم دو اصل انجام کارهای خوب و انجام درست کارها را سرلوحه قرار دهیم.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی و برخی نارضایتی ها در جامعه گفت: اصلی ترین نهادی که می تواند موجب افزایش اعتماد عمومی شود آموزش و پرورش است. در شرایط کنونی جامعه رسالت ما این است که نگذاریم جنبه های روانی جامعه دچار خدشه شود.

نیکزاد با بیان اینکه مشکلات اقتصادی به آموزش و پرورش هم تسری کرده، بیان کرد: همه ما مشکلات را می دانیم. منتهی باید سعی کنیم در شرایط موجود از امکاناتی که داریم حداکثر بهره مندی را داشته باشیم و مسائل و مشکلات را با همکاری و هم افزایی ساماندهی کنیم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار