کار و تلاش مضاعف،تنها راه نجات کشور در شرایط فعلی\
  • ‍ استاندار سمنان اظهار کرد:

کار و تلاش مضاعف،تنها راه نجات کشور در شرایط فعلی

  • کد خبر: 213797
  • چاپ
  • انتشار: 11 شهریور 1397 - 11:11

استنادنیوز؛چاووشی استاندار سمنان تنها راه نجات کشور، در شرایط فعلی، ضمن رعایت وحدت و همدلی،تلاش و کار مضاعف در عرصه رونق تولید،صنعت و رشدتعاونی ها دانست

به گزارش روابط عمومی و امور بین المللل استانداری سمنان مراسم سیزدهمین جشنواره کارآفرینان و تعاونی های برتر استان، با حضور استاندار سمنان،جمعی از مسئولین و فعالان حوزه صنعت،تعاون، و کشاورزی استان به مناسبت هفته تعاون، عصر شنبه دهم شهریور ماه در محل سالن اجتماعات اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی برگزار گردید.

استاندار سمنان در این مراسم با اشاره به شرایط اقتصادی کشور یادآور شد:در شرایطی که جنگ اقتصادی بر علیه ایران آغاز شده،میطلبد که فرماندهان این جنگ، جسورتر باشند،و در این شرایط فعلی اقتصادی کشور،نباید فرماندهان را از ادامه جنگ کنار گذاشت،که ناگزیریم در این شرایط در کنار همدیگر با وحدت بایستیم،لذا خالی کردن سنگرهای فرماندهی در حوزه جنگ اقتصادی یک خطای استراتژیک است.

سید شهاب الدین چاوشی،سهم تعاونی ها را از اقتصاد ملی کشور، ناچیز برشمرد و گفت: مجموعه بزرگ تعاونی در کنار بخش خصوصی می توانند،اشتغال تحصیلکردگان را با توجه به اینکه رشته آنها متناسب با نیاز بازار کار نیست،در سطح استان ساماندهی کنند.

وی ضمن تکیه بر توانایی ها و پتانسیل های داخلی کشور تصریح کرد: امروز کارآفرینانی که برای حفظ و ایجاد یک شغل،تلاش کنندمجاهدان در راه خدا هستند.

عالی ترین مقام ارشد دولت در استان با اشاره به نابسامانی های فعلی اقتصادی کشور یادآور شد: در عرصه تولید،صنعت و توسعه تعاونی ها امروز راهی جز مقاومت اقتصادی نیست،که باید به تولیدات داخلی تکیه نماییم.
چاوشی با اشاره به به برخی سوء تدبیرها در دولتهای نهم و دهم گفت: در یک برهه ای از زمان به واسطه سوء تدبیرها اتفاقاتی افتاد،که همه دنیا بر علیه ایران بود و ایران هراسی به جدیت دنبال می شد،لذا ناگزیر بودیم از کشورهای دور افتاده اجناس بی کیفیت وارد نماییم،و... اما با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید برخی موانع از بین رفت،و بارقه های امید در جامعه شکوفا شد،هر چند که برخی در صدد ناامید کردن جامعه هستند.

وی به برخی اقدامات دولت تدبیر و امید از ابتدا در جهت بهبود وضعیت اقتصادی و دیپلماسی کشور اشاره کرد و گفت:دولت تدبیر و امید همه تلاش خود را انجام داد، که امید به جامعه برگردد، اما هنوز هم برخی ها درصدد هستند که بذر بی اعتمادی و بی امیدی را در جامعه پرورش دهند،که اگر امید در جامعه از دست برود دیگر نیازی به دشمن نیست.

استاندار سمنان در ادامه سخنان خود به موضوع برجام و بی عهدی آمریکا در این تفاهم نامه بین المللی اشاره کرد و گفت:دولت دوازدهم توانست،با بیش از هزار ساعت مذاکره نفس‌گیر با کشورهای ۱+۵ که برخی از آنها از مخالفین جدی نظام بودند،موضوع هسته ای را به نقطه ی مطلوب و‌حداقلی برساند، تا به نوعی همزمان در دو جبهه بجنگد،ابتدا با زورگویان و دشمنانی که می‌گفتند؛ ایران نباید به دنبال سلاح اتمی باشد،که ساعت ها وقت گذاشته شد، تا با کمک تیم دیپلماسی دولت و همراهی مردم و با رهنمودهای مقام معظم رهبری توهم دشمن،در دسترسی ایران به سلاح اتمی شکسته شود.هر چند که ترامپ بی عهدی کرد،اما روش مذاکرات ایران و سیاست دیپلماسی کشور تا حدودی در آن مقطع جواب داد،تا امروز دنیا به حقانیت ایران پی ببرد.البته قبول داریم،که در برجام ایران به هر چه که می خواست نرسید، چون برجام یک مذاکره،برد- برد بود،اما دیپلماسی کارآمد دولت، توانست ثابت کند که ما به دنبال سلاح هسته ای نیستیم، بلکه به دنبال سلاح صلح‌آمیز هسته‌ای می باشیم.

چاوشی موضوع سیاست و دیانت را به عنوان دو قلمرو مشترک و هم پوشان یکدیگر یاد کرد و با مقایسه برخی رفتارهای کشورها در جامعه کنونی با تحولات تاریخی صدر اسلام یادآور شد:بازخوانی تاریخ صدر اسلام به ما‌ میگوید که بسیاری از رفتارهای امروز ما باید اصلاح شود، تا بتوان مشکلات مردم را بهترحل وفصل نمود.

وی در پایان سخنان خود ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این جشنواره، کارآفرینان و تعاونی‌های برتر استان خاطرنشان کرد:تنها راه نجات کشور، در شرایط فعلی، ضمن رعایت وحدت و همدلی،تلاش و کار مضاعف در عرصه رونق تولید،صنعت و رشدتعاونی هاست.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار