راه اندازی مرکز دپوی دارو در غرب مازندران\
  • معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد:

راه اندازی مرکز دپوی دارو در غرب مازندران

  • کد خبر: 213922
  • چاپ
  • انتشار: 26 شهریور 1397 - 19:23

استنادنیوز؛دکتر شیران اظهار کرد یکی از برنامه های دانشگاه علوم پزشکی مازندران راه اندازی مرکز دپوی دارو در غرب استان است که زمین آن را رئیس بیمارستان طالقانی چالوس تقبل کرده است

دکتر محمدرضا شیران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حدود ۹۸ درصد داروها در داخل کشور تولید می شود، اظهار کرد: برخی از مواد اولیه دارویی از خارج کشور وارد می شود که سیاست دولت تولید مواد اولیه در داخل کشور است.

وی با بیان اینکه قیمت داروها حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: قیمت گذاری دارو توسط کمیته ای تعیین می شود و هرساله قیمت دارو افزایش پیدا می کند ولی افسار گسیخته نیست.

دکتر شیران با بیان اینکه مکمل های خارجی در برخی موارد ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است، افزود: مکمل ها نیاز ضروری مردم نیست و بسیاری از ویتامین ها از طریق مواد غذایی تامین می شود و برای افرادی که به این مکمل ها نیاز دارند مشابه داخلی در کشور تولید می شود که هموطنان می توانند از آن استفاده کنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: دارو در ایران ارزان تر از دنیا است که بسیاری از افراد بدون نسخه پزشک این دارو را تهیه می کنند و زمانی که دارو با قیمت پایین عرضه شود مصرف آن افزایش پیدا می کند.

وی با بیان اینکه کمبود دارو وجود ندارد، گفت: دپوی دارو در انبارهای دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد که در مواقع اضطراری و کمبود دارو وارد بازار می شود.

دکتر شیران با بیان اینکه در گذشته توزیع دارو در غرب استان با مشکل مواجه بود، افزود: برای رفع مشکلات غرب استان داروخانه ۱۳ آبان در پردیس رامسر ایجاد شده است و شعبه هلال احمر نیز در تنکابن فعال تر شد.

معاون غذاو دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: یکی از برنامه های دانشگاه علوم پزشکی مازندران راه اندازی مرکز دپوی دارو در غرب استان است که زمین آن را رئیس بیمارستان طالقانی چالوس تقبل کرده است.

وی به افزایش قیمت برخی داروها اشاره کرد و افزود: برخی از داروها را بیمه ها تقبل نمی کنند که این مسئله سبب افزایش قیمت آن ها شده است که باید این سیاست ها تغییر پیدا کند.

دکتر شیران با بیان اینکه تجویز داروهای برند یکی از دلایل کمبود دارو است، ادامه داد: سیاست دولت حمایت از فرآورده های تولیدی داخل کشور است ولی بسیاری از پزشکان به دنبال تجویز داروهای برند هستند که سبب کمبود این داروها می شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران به مشکلات داروخانه ها اشاره کرد و گفت: سازمان های بیمه گر به تعهدات خود در حوزه دارویی عمل نکردند که سبب شده بسیاری از داروخانه ها به دلیل عدم پرداخت بیمه ها با مشکل مالی مواجه شود بنابراین نمی توانند از شرکت ها دارو را خریداری و پاسخگوی مراجعه کنندگان باشند.

وی یکی دیگر از دلایل کمبود دارو را فرهنگ عمومی جامعه دانست و بیان کرد: در کشور ما زمانی که کمبود نسبی در اقلامی به وجود بیاید مردم به سمت خرید و احتکار آن می روند که این مسئله به کمبودها دامن می زند که این فرهنگ باید اصلاح شود



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار