حضور قطعی روسیه در المپیک ریو با رای IOC\

حضور قطعی روسیه در المپیک ریو با رای IOC

  • کد خبر: 2140
  • چاپ
  • انتشار: 04 مرداد 1395 - 00:57

پس از گمانه زنی های فرآوان در سطح جهان پیرامون حذف کشور روسیه با تمامی ورزشکاران آن از المپیک به دلیل دوپینگ سازمان یافته این کشور در نهایت رای کمیته بین المللی المپیک صادر شد، بر اساس این رای اعلام شد IOC به دلیل مشکل دوپینگ، تمام کاروان روسیه را از حضور در بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریو محروم نخواهد کرد.

در نشستی که روز یکشنبه با حضور هیات اجرایی ۱۵ نفره کمیته بین المللی المپیک برگزار شد، مقرر شد تا ورزشکاران دارای صلاحیت روسیه با مسئولیت فدراسیون های بین المللی شان در بازی ها حضور پیدا کنند.

افتتاحیه بازی های المپیک ریو روز ۵ اوت (۱۵ مرداد) برگزار خواهد شد و رسما بزرگترین جشن ورزشی دنیا آغاز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری استناد; روسیه یکی از مدعیان قهرمانی در المپیکبوده است و عدم حضور ورزشکاران قدرتمند این کشور از سطح کیفی این رقابت ها می کاست و از این بابت تصمیم IOC مورد حمایت ورزش دوستان است. از طرفی دیگر به دلیل رقابت رودروری ورزشکاران ایران و روسیه در بعضی از رشته ها مانند کشتی و وزنه برداری برای قهرمانی، حذف روسیه از المپیک می توانست به نفع ایران تمام شود.


مقامات دولتی روسیه پیش از این گفته بودند دوپینگی اعلام شدن ورزشکاران آنها بخشی از توطئه غربی ها علیه این کشور است.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، هشدار داده بود که این حرکت می تواند در جنبش المپیک خلل ایجاد کند و آن را مرتبط با تحریم بازی های المپیک ۱۹۸۰ مسکو دانست که ایالات متحده آن را بایکوت کرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار