ثبت ۴۶ وقف جدید از ابتدای سال ۹۷ تاکنون در مازندران\

ثبت ۴۶ وقف جدید از ابتدای سال ۹۷ تاکنون در مازندران

  • کد خبر: 214212
  • چاپ
  • انتشار: 16 مهر 1397 - 15:22

استنادنیوز؛مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران از ایجاد ۴۶وقف جدید از ابتدای سال ۹۷ تاکنون در مازندران خبر داد

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران ؛ حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی با اشاره به‌ضرورت ترویج فرهنگ وقف در جامعه، گفت: باید این مطلب را پذیرفت که رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در ترویج این سنت حسنه در جامعه دارند
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران در ادامه با اشاره به اینکه احیای موقوفات در این استان می‌تواند بسیاری از معضلات اجتماعی استان را حل کند، اظهار داشت: وقتی‌که مردم احساس کنند با اقدام خود در ثبت موقوفه‌ای می‌توانند در حل مشکلات مردم و اجتماع اثرگذاری بیشتری داشته باشند بدون شک بیشتر برای این سنت حسنه ترغیب می‌شوند.
وی افزود: هنوز موضوع وقف و موقوفات برای بسیاری از افراد جامعه جا نیفتاده و آن‌ها شناخت درستی از این سنت حسنه ندارند که در این راستا نیاز است تا اقدامات متعددی درزمینهٔ شناسانده شدن این سنت حسنه در جامعه انجام شود که البته در این امر رسانه‌ها نقش مهمی را در این زمینه بر عهده‌دارند.
حیدری جناسمی تأکید کرد: موقوفات در استان از ظرفیت بالایی برخوردارند که باید این ظرفیت‌ها به سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در آن‌ها شناسانده شوند. در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری خوبی در برخی از موقوفه‌های استان صورت گرفته است که پس از تکمیل طرح‌های اجرای این پروژه‌ها خود می‌توانند به‌عنوان یکی تشویق‌کنندگان بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این عرصه باشند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۷ تاکنون خوشبختانه ۴۶ وقف جدید در استان ثبت‌شده است که استان مازندران ازنظر موقوفات جایگاه خوبی در کشور برخوردار است که بیش از ۷۰ درصد از موقوفات استان مرتبط با عزاداری سیدالشهدا (ع) هستند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار