توسعه کشت نشایی محصولات در مازندران\
  • مدیر زراعت جهاد کشاورزی مازندران حواستار شد:

توسعه کشت نشایی محصولات در مازندران

  • کد خبر: 214339
  • چاپ
  • انتشار: 23 مهر 1397 - 11:52

استنادنیوز؛عنایتی گفت: هنوز نتوانستیم کشت نشایی را در سطح استان به خوبی انجام دهیم و لازم است کشت نشایی در مازندران توسعه یابد چراکه با انجام این کار می‌توان بذر را به اندازه لازم مصرف کرد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، حسن عنایتی در سومین جلسه توسعه کشت کلزا با بیان اینکه شرایط آب و هوایی دچار تغییراتی شده است که این امر کشت محصولات کشاورزی بویژه محصولات پاییزه را سخت‌تر می‌‌کند، گفت: با توجه به انواع بذرهای کلزایی که وارد کشور شد قیمت آن در استان‌های مختلف متفاوت است.

وی ادامه داد: کشاورزان نگران توزیع کودهای شیمیایی برای کشت کلزا نباشند و این نگرانی برطرف شده و به زودی در سطح استان توزیع خواهد شد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران با تاکید بر انجام کشت های نشایی گفت: هنوز نتوانستیم کشت نشایی را در سطح استان به خوبی انجام دهیم چراکه با انجام این کار می‌توان بذر را به اندازه لازم مصرف کنیم.

این مسؤول با بیان اینکه سطح انجام بیمه محصولات کشاورزی در استان بسیار پایین است، افزود: باید کشاورزان را ترغیب کنیم تا نسبت به تحت پوشش قرار دادن محصولات زراعی خود اقدام کنند.

عنایتی بیان کرد: هشت مرکز خرید سویا با متولی‌گری شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور کار خرید این دانه روغنی را در استان انجام می دهد.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار