مادامی که تهدیدات وجود دارد اندیشه پدافند غیر عامل باید دائمی باشد\
  • عسگری نیکزاد در مراسم صبحگاه آموزش و پرورش مازندران تاکید کرد:

مادامی که تهدیدات وجود دارد اندیشه پدافند غیر عامل باید دائمی باشد

  • کد خبر: 214639
  • چاپ
  • انتشار: 11 آبان 1397 - 12:53

استنادنیوز؛در مراسمی که به مناسبت هفته پدافند غیر عامل در صبحگاه مشترک کارکنان آموزش و پرورش مازندران و بسیج فرهنگیان برگزار شد، بر محورهای مهمی که به کاهش تهدیدات در حوزه های مختلف منجر می‌شود، تأکید شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در این مراسم با اشاره به اهمیت پدافند غیر عامل در جامعه گفت: باید با نهادینه سازی فرهنگ پدافند غیر عامل، کشور را از انواع آسیب ها و تهدیدات مصون نگاه داریم.

«عسکری نیکزاد» با بیان اینکه بُعد اجتماعی و فرهنگی پدافند غیر عامل بسیار مهم است، افزود: رسالت اصلی ما در آموزش و پرورش، تربیت و پرورش نسل های آینده است که در این راستا باید با جدی گرفتن پدافند غیر عامل همه عوامل پیرامونی و مزاحم تعلیم و تربیت را از دانش آموزان دور کنیم.

مدیرکل پدافند غیر عامل استان مازندران نیز در این مراسم با تأکید بر ضرورت افزایش بازدارندگی و تقویت پایداری ملی، گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند آنچه در پدافند غیر عامل مهم جلوه می کند این است که تا وقتی تهدیدات وجود دارد اندیشه پدافند غیر عامل باید دائمی باشد.

«حسین منفردی» با بیان اینکه پدافند غیر عامل در کشور ما بر اساس 8 محور چیدمان یافته است، تصریح کرد: پدافند غیر عامل در هر بوم و منطقه ای براساس موقعیت آن استان و اولویت های آن منطقه طراحی و اجرا می شود. اولویت مازندران براساس قطب کشاورزی است که در درجه نخست باید به تهدیدات زیستی در این استان توجه کنیم. از این رو «قرارگاه زیستی» در مازندران شکل گرفته و موضوعات مربوط به پدافند غیر عامل را بررسی می کند.

وی با اشاره به تهدیداتی که حوزه تعلیم و تربیت را نشانه گرفته، گفت: مهم ترین تهدید این حوزه این است که یک الگوی مناسب ارتباط بومی در کشور وجود نداشته و در این حوزه دچار برخی ضعف ها هستیم. ارتباط مناسب اولین قدم زندگی اجتماعی است و اگر ارتباط درستی میان بخش های مختلف تعلیم و تربیت اعم از دانش آموزان و خانواده ها شکل نگیرد مابقی کارها به درستی پیش نمی رود.

مدیرکل پدافند غیر عامل مازندران با بیان اینکه تفکر سیستمی در جامعه منجر به کاهش تهدیدات می شود، خاطرنشان کرد: امروز جامعه به سمتی رفته که دانش آموزان ما در معرض داده‌های جهانی قرار گرفته اند، پس باید مدیریت ما نیز براساس این الگو بوده و همه مسائل از جمله مسائل جهانی و بومی را در نظر بگیریم. باید سعی کنیم داده‌هایی را که در این فضا مخابره می شود مدیریت کنیم.

منفردی، علاقه نخبگان برای مهاجرت به خارج از کشور را از جمله تهدیدات کشور دانسته و ابراز کرد: دانش آموزان نخبه، سرمایه های آینده جامعه به شمار می آیند و مطابق فرمایش رهبری باید کارها را به جوانان بسپاریم تا بتوانیم از روند مهاجرت نخبگان جلوگیری کنیم.

وی به 3 ضلع مهم منابع انسانی اشاره کرده و گفت: حاکمیت، متولیان تعلیم و تربیت، و دانش آموزان و والدین، 3 ضلع مهم منابع انسانی جامعه هستند که تقویت هر چه بیشتر فهم مشترک میان این 3 ضلع می تواند از بسیاری از تهدیدات جلوگیری کند. باید یک ارتباط کارآمد میان این 3 ضلع وجود داشته باشد. بزرگ ترین تهدید جامعه این است که میان این 3 ضلع ارتباط وجود نداشته باشد.

مدیرکل پدافند غیر عامل استان مازندران با بیان اینکه اقناع دانش آموزان از آنچه به آنها آموخته می‌شود موثرترین عنصر این حوزه است، تصریح کرد: هر چقدر بتوانیم دانش آموزان را به کشور و ارزش‌ها علاقه مند کنیم، به همان اندازه می توانیم مانع از تهدیداتی شویم که کشور و ارزش‌ها را مورد هجمه قرار می دهند



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار