دانش‌آموزان شهید سرمشق رفتار برای نوجوانان امروزند\
  • مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در کنگره 1710 شهید دانش‌آموز استان :

دانش‌آموزان شهید سرمشق رفتار برای نوجوانان امروزند

  • کد خبر: 214742
  • چاپ
  • انتشار: 15 آبان 1397 - 14:04

استنادنیوز؛مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه دانش‌آموزان شهید بهترین الگوی نوجوانان امروزند، گفت: دانش‌آموزان شهید وظیفه‌شان را در قبال دین و میهن انجام دادند و جوانان و نوجوانان امروز باید راه آنها را به عنوان سرمشق رفتار خود برگزینند

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش مازندران؛ «عسکری نیکزاد» در کنگره 1710 شهید دانش‌آموز استان مازندران که صبح امروز در دبیرستان شاهد پسرانه قائم‌شهر برگزار شد، اظهار کرد: دانش‌آموزان شهید با پاسداری از انقلاب اسلامی، رسالت خود را نسبت به دین و وطن انجام دادند.

وی با بیان اینکه اغلب بسیجیان حاضر در جبهه‌ها از بین دانش‌آموزان بودند، افزود: 36 هزار دانش‌آموز شهید در کل کشور نشان‌دهنده حضور و اثر این قشر به طور پررنگ در دفاع از اسلام و انقلاب است. استان مازندران نیز با تقدیم 1710 دانش‌آموز شهید به انقلاب اسلامی، وظیفه خود را در قبال میهن اسلامی به بهترین شکل ممکن محقق ساخت.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه دانش‌آموزان امروز باید رسالت بسیجیان دوران دفاع مقدس را الگوی خود قرار دهند، تصریح کرد: آن حماسه‌آفرینی‌ها موجب شد امروز همه ما در امنیت کامل به سر برده و کشورمان از چنگال مستکبران جهانی در امان بماند. اگر رشادت‌های آن جوانان بسیجی نبود امروز در این امنیت قرار نداشتیم.

نیکزاد نقش کنگره‌های شهدا را در یادآوری دلاورمردی‌های شهدا و رزمندگان 8 سال دفاع مقدس موثر قلمداد کرده و گفت: کنگره‌های شهدا آنقدر اثرگذار است که ما را همواره به یاد منش و رفتار و فداکاری‌های شهدا می‌اندازد و مسئولیت ما را در قبال دین و کشورمان یادآوری می‌کند.

وی با بیان اینکه شهدا برای دین و میهن‌شان احساس مسئولیت می کردند، ابراز کرد: آنها پیرو رهبر بودند و هدف شان این بود که مسئولیت خود را در قبال تکلیف‌شان انجام دهند. ما نیز باید با الگوپذیری از شهدا برای کشورمان از هیچ‌گونه تلاشی فروگذار نکرده و برای پیشرفت و سربلندی ایران عزیز با رویکرد جهادی کار کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در پایان بر ضرورت نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تأکید کرده و افزود: باید آنقدر در راستای سربلندی میهن‌مان تلاش کنیم که اگر روزی از ما پرسیدند چه مسئولیتی در قبال پاسداری از خون شهدا انجام دادید روسیاه نباشیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری نیز در این مراسم با بیان اینکه همه اقشار در دفاع مقدس حاضر بودند، گفت: انقلاب اسلامی، انقلابی برخاسته از یک قشر یا صنف خاص نبود بلکه انقلابی بود که همه مردم از تمامی اقشار و صنوف در آن نقش داشتند. به همین خاطر در دفاع مقدس همه مردم برای دفاع از انقلاب اسلامی به جبهه عازم شدند.

آیت‌الله «علی معلمی» با بیان اینکه همه نسبت به انقلاب اسلامی احساس وظیفه می کردند، افزود: استکبار جهانی وقتی منافع خود در ایران را در معرض خطر دید صدام را تحریک کرد تا به ایران حمله کند. آنها تمامی امکانات را در اختیار صدام قرار داده و از هر جهت از او حمایت کردند. اما با رشادت های ملت ایران نتوانستند به اهداف پلید خود دست یابند.

امام جمعه مردم قائم‌شهر، فرهنگیان و دانش‌آموزان را از پیشقدمان حضور در جبهه دانسته و تصریح کرد: فرهنگیان و دانش‌آموزان در تمامی عرصه‌ها همواره پیشتاز و پیشقدم هستند و در دفاع مقدس نشان دادند که فرهنگ بسیجی تا چه اندازه می‌تواند در دفاع از کشور موثر واقع شود.

وی با اشاره به مناسبت مهم روز 13 آبان گفت: روز ملی مبارزه با استکبار جهانی با روز دانش آموز قرین گشته و این نشان می دهد که دانش‌آموزان امروز ما نیز با تأثیرپذیری از دانش‌آموزان شهید، در راه دفاع از اسلام و انقلاب گام برمی‌دارند.

شایان ذکر است در این مراسم از تنی چند از خانواده‌های معزز شهدای دانش‌آموز تجلیل شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار