هراس دانشجویان از ابراز عقیده آزادانه در کرسی‌های آزاد اندیشی\

هراس دانشجویان از ابراز عقیده آزادانه در کرسی‌های آزاد اندیشی

  • کد خبر: 215090
  • چاپ
  • انتشار: 10 آذر 1397 - 07:56

استنادنیوز؛ معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه معتقدم نباید برگزاری کرسی های آزاد اندیشی حالت اداری و فرمایشی پیدا کند.

دکتر فرزین حلب چی برگزاری و نوع موضوع کرسی های آزاد اندیشی باید توسط دانشجویان اداره شود، گفت: متاسفانه یکی از مشکلات کرسی‌ها، ترس از ابراز عقاید آزادانه دانشجویان و عدم احساس امنیت بعد از بیان عقیده است در حالی که مسؤلین دانشگاه هیچ گونه مشکلی از آزاد بودن ارائه‌ دیدگاه های دانشجویان در کرسی آزاد اندیشی ندارند و از دانشجویان حمایت خواهند کرد.

دکتر حلب چی  با اشاره به اینکه اولین شورای صنفی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران شکل گرفت افزود: در سال ۸۸ به دلیل منحل شدن شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی تهران فعالیت شورا متوقف شد و در سال ۹۵ با برگزاری انتخابات منظم، فعالیت‌ها با قوت بیشتری پیگیری شد و در حال حاضر تمامی دانشکده ها و خوابگاه های دانشگاه،نماینده شورای صنفی دارند.

وی شورای صنفی دانشجویان را به عنوان فرصتی برای دانشگاه دانست و گفت: با توجه به عدم نیاز به حضور اهرم‌های نظارتی دانشگاه در بخشی از امورات ،شوراهای صنفی دانشجویان می‌توانند با ارائه ایده ها و افکار جدید، در این مسیر پیش بروند. این امر در نهایت باعث ارتقای توان اجرایی و فکری دانشگاه می‌شود.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه اعضای شورا فقط می توانند به مسائل صنفی آموزشی و پژوهشی بپردازند، اظهارکرد: اعضای شورای صنفی تمایل دارند در مباحث اجتماعی و فرهنگی فعالیت کنند و معاونت دانشجویی نیز از فعالیت این دانشجویان استقبال می‌کند و بدنبال این هستیم که سطح فعالیت های فرهنگی، هنری و اجتماعی دانشجویی را افزایش داده و از آن حمایت کنیم.

دکتر حلب چی کمبود منابع مالی و پایین بودن سرانه دانشجویی را یکی از مشکلات پیش روی معاونت دانشجویی دانشگاه عنوان کرد و گفت: بدنبال تنظیم برنامه و پیگیری برای برون رفت از این مشکلات هستیم و امیدواریم با ارائه برنامه های جدید، منابع مالی مناسبی در اختیار این معاونت قرار گیرد. البته همه مشکلات منابع مالی نیستند، بلکه برنامه ریزی و داشتن طرح و برنامه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه به وضعیت برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ اشاره کرد و افزود: معتقدم نباید برگزاری کرسی های آزاد اندیشی حالت اداری و فرمایشی پیدا کند و برگزاری و نوع موضوع کرسی های آزاد اندیشی باید توسط دانشجویان هدایت شود و خوشبختانه در حال حاضر ۳ کرسی آزاد اندیشی توسط تشکل های دانشجویی در دانشگاه برگزار شده است.

وی با بیان اینکه محدودیتی در موضوعات برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه وجود ندارد، اظهارکرد: متاسفانه یکی از مشکلات کرسی ها، ترس از ابراز عقیده آزادانه دانشجویان و عدم احساس امنیت بعد از بیان عقیده است؛ در حالی که مسؤلین دانشگاه هیچ گونه مشکلی در خصوص بیان آزادانه و ارائه‌ دیدگاه‌های دانشجویان در کرسی‌های آزاد اندیشی ندارند و از دانشجویان حمایت خواهیم کرد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های این دانشگاه به مناسبت ۱۶ آذر وروز دانشجو خاطرنشان کرد: سیاست ما این است در این روز فضا و بستر مناسب را برای فعالیت‌های دانشجویان فراهم کنیم و در حال حاضر تشکل‌ های دانشجویی موضوعات خود را برای برگزاری کرسی آزاد اندیشی در این روز ارائه کرده‌اند و در روزهای آینده جلسه هماهنگی نیز با دبیران تشکل‌های دانشجویی برگزار خواهیم کرد تا هماهنگی‌های بیشتری در این زمینه صورت بگیرد/ایسنا



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار