رونمایی از پوستر پروژه مهر98 آموزش وپرورش مازندران\
  • با شعار کیفیت‌بخشی، توانمندسازی و مدرسه کارآفرین انجام شد؛

رونمایی از پوستر پروژه مهر98 آموزش وپرورش مازندران

  • کد خبر: 215319
  • چاپ
  • انتشار: 01 دی 1397 - 21:49

استنادنیوز؛پوستر پروژه مهر سال 98 آموزش و پرورش مازندران بعدازظهر امروز با شعار «کیفیت‌بخشی، توانمندسازی و مدرسه کارآفرین» و با حضور دکتر عمادی سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش رونمایی شد.

در این گردهمایی از مدیران آموزش‌وپرورش شهرستان‌های عباس‌آباد، سیمرغ، ناحیه یک ساری برای کسب رتبه نخست در پروژه مهر سال تحصیلی گذشته، تنکابن و بابل برای کسب رتبه سوم ، آمل برای کسب رتبه چهارم و ناحیه دو ساری برای کسب رتبه پنجم قدردانی شد.

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان بابلسر نیز رتبه نخست پروژه مهر 97 را در میان شهرستان‌ها و مناطق استان کسب کرد و به دلیل برگزاری شانزدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران، برگزاری مراسم زنگ آغاز سال تحصیلی 98-97 و افتتاح المپیادهای ورزشی مورد تجلیل قرار گرفت.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در این مراسم گفت: سند تحول بنیادین میثاق ملی در فلسفه و در اجرای تعلیم و تربیت است. در این سند انسان تراز اسلام تشریح شده و نیازهایش دیده و برآورده شده است. سند تحول بنیادین در دو بحث توانمندسازها و نتایج تدوین شده است که توانمندسازها همان زیرساخت‌ها هستند و نتایج نیز همان ساحت‌ها.

«عبدالرسول عمادی» با اشاره به اینکه تربیت معلم در نگاه رهبری نیز مهم‌ترین نکته در عرصه تعلیم و تربیت است، از مدیران خواست که خود به تحول دانشگاه فرهنگیان در استان‌ها توجه کنند و نظام تربیت معلم را سامان دهند. او تأکید کرد: مسائل آموزش‌وپرورش با حمل از این دست به آن دست حل نمی‌شود و نیاز به اقدام عملی دارد.

وی تأکید وزارت آموزش و پرورش را بر تحقق کاردانی پیوسته در هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش دانست و تصریح کرد: اگر هنرآموزان هنرستان‌ها همان رشته‌ای را در مقطع کاردانی ادامه دهند که در هنرستان تحصیل می‌کرده‌اند، برکات زیادی برای ما خواهد داشت.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: اگر سطح مهارتی دانش‌آموزان بالاتر رود خود به خود کنکور هم حذف خواهد شد چراکه آنها ماهر می‌شوند و دیگر به دنبال رشته‌های دانشگاهی نیستند که پس از فارغ‌التحصیلی بیکار باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز در این مراسم با تأکید بر مدرسه محوری گفت: مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق سعی کنند بیشتر درگیر مدارس باشند تا مسائل حاشیه ای. اگر مدیران مدارس کارشان را به درستی انجام دهند و مدارس را رشد دهند به نتایج بسیار خوبی می رسیم. ازاین رو ضرورت دارد که بر کار مدیران مدارس دقت لازم صورت گیرد.

«عسکری نیکزاد» با بیان اینکه مدیران باید به طور مستمر از مباحثی همچون مسائل آموزشی، پرورشی، بهداشتی و تربیت بدنی مدارس نظارت و ارزیابی دائمی داشته باشند، افزود: مدیر باید با برنامه باشد و برای هر روز کاری خود برنامه داشته باشند. باید تمامی مسائل آموزش و پرورش را رصد کرده و برای هرکدام با برنامه ریزی درست عمل کنند.

وی یکی از ضعف‌های مدیریت آموزش و پرورش در شهرستان ها و مناطق استان را استفاده نکردن از ظرفیت‌های قانونی دانسته و ابراز کرد: در بحث واگذاری و تبدیل فضاها در سال 96 قانون تحت ماده 27 و بند ه تبصره 9 این اجازه را به آموزش و پرورش داد تا با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی فضاها مورد استفاده قرار گیرد اما متأسفانه شهرستان‌ها و مناطق استان در این زمینه ضعیف عمل کردند.

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران نیز در این گردهمایی با بیان اینکه در مازندران 38 هزار و 918 نوآموز در مقطع پیش‌دبستانی با پوشش تحصیلی 92.90 مشغول به تحصیل هستند، گفت: در مقطع ابتدایی 263 هزار و 685 دانش‌آموز در 2 هزار و 112 مدرسه با پوشش تحصیلی ظاهری 100 درصد و پوشش تحصیلی واقعی سناد 99.12 درصد در حال تحصیل هستند.

«اسفندیار نظری» با بیان اینکه در مقطع متوسطه اول 122 هزار و 151 دانش‌آموز در یک هزار و 54 مدرسه با پوشش واقعی سامانه سناد 97.48 درصد به نسبت پوشش تحصیلی 93.5 درصد کشوری در حال تحصیل هستند، افزود: در مقطع متوسطه دوم 67 هزار و 797 دانش‌آموز در 465 مدرسه با پوشش تحصیلی 92.5 درصد به نسبت پوشش تحصیلی 83.13 درصد کشوری مشغول به تحصیل هستند. همچنین در هنرستان‌ها 42 هزار و 402 دانش‌آموز در 435 مدرسه با پوشش تحصیلی 92.5 درصد تحصیل می‌کنند.

مازندران 4438 مدرسه دارد

نظری مجموع مدارس دولتی و غیردولتی مازندران با احتساب 433 پیش‌دبستانی را 4 هزار و 438 مدرسه برشمرد که 535 هزار و 463 دانش‌آموز در آن‌ها تحصیل می‌کنند. همچنین مازندران 45 مدرسه شبانه‌روزی دارد که 18 تای آن متعلق به متوسطه اول، 5 تای آن ادغامی متوسطه اول و دوم، 16 مدرسه متوسطه دوم و 6 مدرسه نیز هنرستان فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش است و 3 هزار و 387 دانش‌آموز دارد.

به گفته نظری تعداد مدارس شاهد و ایثارگران مازندران 85 مدرسه است که شامل 19 مدرسه ابتدایی، 29 مدرسه متوسطه اول، 25 مدرسه متوسطه دوم و 15 مدرسه ایثارگران است و 20 هزار و 962 دانش‌آموز دارند. او تعداد مدارس غیردولتی را یک هزار و 155 مدرسه با 115 هزار و 183 دانش‌آموز اعلام کرد که بیشترین آمار این دانش‌آموزان متعلق به شهرستان‌های ساری، قائم‌شهر و آمل است.

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: مازندران 40 مدرسه استعداد درخشان با 6 هزار و 673 دانش‌آموز دارد که 20 مدرسه آن متعلق به متوسطه اول و 20 مدرسه متعلق به مقطع متوسطه دوم است.68 مدرسه نمونه دولتی شامل 30 مدرسه مقطع متوسطه اول و 38 مدرسه مقطع متوسطه دوم با 12 هزار و 751 دانش‌آموز در مازندران فعال است.

به گفته او امتحانات سال تحصیلی گذشته در پایه دهم و یازدهم میانگین نمرات پایه دهم 16.52 و میانگین نمرات پایه یازدهم 16.33 و میانگین مجموع این دو پایه 16.42 بوده است.

رتبه سوم مازندران در کنکور سال 97

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران رتبه کشوری استان در کنکور سال 97 را سوم اعلام کرد و گفت: در رشته تجربی رتبه دوم، رشته ریاضی رتبه سوم، انسانی رتبه سوم، هنر رتبه پنجم و در رشته ریاضی رتبه هفتم را داشتیم.

طبق آماری که نظری ارائه داد، 10 هزار و 159 دانش‌آموز در سال گذشته در المپیاد شرکت کردند که 496 نفر آنان به مرحله دوم و 17 نفر به مرحله کشوری راه یافتند. همچنین در سال تحصیلی گذشته 50 درصد دانش‌آموزانی که در المپیاد ریاضی حضور داشته‌اند، از استان مازندران بوده‌اند.

معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش مازندران تعداد آثار ارسال شده برای جشنواره جوان خوارزمی را 360 طرح برشمرد که 275 طرح به دبیرخانه ارسال و 47 طرح پذیرفته شد و 17 طرح به مرحله کشوری راه یافت. 7 طرح در مرحله کشوری داوری شد.

نظری با بیان اینکه در مازندران 32 پژوهش‌سرا، 5 آزمایشگاه نانو و یک آزمایشگاه پلاسمای هسته‌ای فعالی است، گفت: این آزمایشگاه پلاسمای هسته‌ای در شهرستان نکا فعال است و دومین آزمایشگاه پلاسمای هسته‌ای در خاورمیانه است.

معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش مازندران ضمن اعلام اینکه 21 هزار و 660 هنرآموز در هنرستان‌های کاردانش مشغول تحصیل هستند، به برون‌سپاری 6 هزار و 301 هنرآموز به دستگاه‌های دیگر همچون سازمان فنی‌وحرفه‌ای و جهاد کشاورزی با هزینه 3 میلیارد و 700 میلیون تومان خبر داد.

نظری با بیان اینکه هدایت تحصیلی در سال تحصیلی گذشته با افزایش یک درصدی مواجه بوده است، گفت: 41.5 درصد دانش‌آموزان به رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش، و 58.5 درصد به شاخه نظری هدایت شدند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار