افزایش مرگ و میر مادران باردار در مازندران\
  • هشدار مدیر کل پزشکی قانونی مازندران؛

افزایش مرگ و میر مادران باردار در مازندران

  • کد خبر: 215347
  • چاپ
  • انتشار: 03 دی 1397 - 15:55

استنادنیوز؛مدیر کل پزشکی قانونی استان نسبت به مرگ مادران باردار در استان هشدار داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران ، دکتر علی عباسی با اشاره به هشدارهای مکرر در خصوص مرگ مادران باردار گفت: در نه ماهه سالجاری 9 مرگ مادر باردار ارجاعی به مراکز پزشکی قانونی ثبت شده است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران با اشاره به اینکه مدت زمانی که پزشک به بالین بیمار می رسد کمتر از نیم ساعت باشد گفت : از موارد فوت شده 6 نفر سنین 30 تا 39 سال و 3 نفر هم سنین 20 تا 30 سال هستند.

دکتر عباسی ، درباره آمار مرگ و میر مادران در مقاطع مختلف بارداری گفت: 5 نفر بدنبال اقدامات زایمانی، 3 نفر زیر 23 هفته بارداری و یک مورد هم در حادثه ترافیکی جان خود را از دست دادند.

وی تصریح کرد : بر اساس آمار ارجاعی از مراکز پزشکی قانونی استان ، از این تعداد فوت شدگان 4 نفر در ساری و شهرهای قائمشهر ، نکا ، آمل و بابل و بهشهر هر کدام یک مورد بوده است.

عضو شورای قضایی استان ، برای کاهش این آمار خاطر نشان کرد : برگزاری دوره های آموزشی برای متخصص زنان و زایمان ، دستیاران، پزشکان عمومی و ماماها، افزایش سطح مراقبت از مادران از زمان بارداری تا زایمان و ۴۲ روز پس از زایمان .ارائه مراقبت‌های مامایی، دسترسی به خدمات تخصصی مامایی، ارائه خدمات مراقبتی در فوریت‌های مامایی زایمان و حضور همراه آموزش دیده در کنار مادر از جمله این اقدامات است



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار