جشنواره ققنوس محفلی برای ظهور استعدادهای هنری دانشجویان/ 10 اسفند آخرین مهلت ارسال آثار\
  • دبیر چهارمین جشنواره هنری دانشجویی ققنوس بیان داشت:

جشنواره ققنوس محفلی برای ظهور استعدادهای هنری دانشجویان/ 10 اسفند آخرین مهلت ارسال آثار

  • کد خبر: 215426
  • چاپ
  • انتشار: 10 دی 1397 - 20:29

استنادنیوز؛فلاح دبیر چهارمین جشنواره هنری دانشجویی ققنوس اظهار کرد:ققنوس میدانی برای بروز استعدادها است وجنبه مردمی و دانشجویی بودن آن از مزایای جشنواره ققنوس است


به گزارش استنادنیوز، مهدی فلاح دبیر چهارمین جشنواره هنری دانشجویی ققنوس ظهر امروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت 9دی روز بصیرت و پیمان با ولایت،اظهار داشت: به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، هنر با مفاهیم اسلامی باید آموزش داده شود واز اینرو یکی از اقدامات این است که هنر اسلامی را ترویج و بسط دهیم.
وی با بیان اینکه ققنوس میدانی برای بروز استعدادها است ،افزود: . نگاه ما به عنوان بسیج دانشجویی این است که چیزی بهتر و برتر از هنر نیست که باید ایدئولوژی را به جامعه انتقال دهیم که جنبه مردمی و دانشجویی بودن آن از مزایای جشنواره ققنوس است.
فلاح هدف از برگزاری این جشنواره را ارتقاء سطح هنری دانشجویان دانست و بیان کرد: مقدمات این جشنواره از اسفند سال گذشته آغاز شده که سال گذشته 400 اثر ارسال شد و پیش بینی می‌شود امسال به 1000 اثر برسد.
وی از پوشش ۱۲۲ حوزه، پایگاه و دانشگاه استان برای ارسال آثار جشنواره ققنوس خبر داد و گفت: فراخوان این جشنواره منتشر شده و علاقه مندان تا دهم اسفند فرصت دارند که آثار خود را تا10 اسفند به دبیرخانه این جشنواره به نشانی ساری- میدان خزر،سازمان بسیج دانشجویی ارسال کنند که 15 اسفندامسال دسته بندی و تا 15 فروردین داوری می‌شود و بهترین ها از بین شرکت کنندگان ،توسط داوران انتخاب و معرفی می شوند.
دبیر چهارمین جشنواره ققنوس با بیان اینکه مراسم اختتامیه جشنواره ققنوس در سال جاری کاملا هنری و خارج از فضای دانشجویی خواهد بود گفت :این جشنواره در ۱۰ بخش در استان برگزار می شود وبخش آوایی شامل محورها دکلمه، نمایشنامه خوانی، دوبله فیلم، مجری گری با موضوعات نقش زن در واقعه کربلا، محور مقاومت و آسیب ها و پدیده های اجتماعی است.
وی پژوهش های هنری را از دیگر بخش های جشنواره برشمرد و گفت: تاریخ هنر انقلاب اسلامی، نظریات شهید آوینی در هنر و مفهوم و نظریات هنری در تفکر دینی، تجربیات و سبک های نوین هنری در چارچوب انقلاب اسلامی از جمله موضوعات است.
دبیر چهارمین جشنواره هنری ققنوس دانشجویی مازندران، فیلم کوتاه، نمایشنامه، استندآپ کمدی را از دیگر بخش های جشنواره برشمرد و گفت: اقتصاد مقاومتی و جهاد اقتصادی، تناقضات سبک زندگی مدرن، اسلامی شدن دانشگاه ها، عدالت اجتماعی و ما از مریخ نیستیم موضوعات این بخش است.
وی بخش خوشنویسی را از دیگر بخش ها بیان کرد و گفت: در بخش موسیقی، مقام های سنتی، مقامی و تلفیقی، آوازهای موسیقی مازندران، عشق متعالی و ائمه اطها از جمله موضوعات است.
فلاح، بخش مداحی را شامل موضوعات مدافعان حرم، اعیاد و میلاد اهل بیت و بخش ادبیات شامل محور شعر کلاسیک، نو و کوتاه با موضوعات آسیب های اجتماعی، طنز انتقادی و تحریم های آمریکا برگزار می شود.
در پایان نیز از پوستر جشنواره رونمایی شد.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار