رونق بیمه تامین اجتماعی زنان خانوار در مازندران\
  • مدیرکل امور بانوان استانداری مازندران مطرح کرد:

رونق بیمه تامین اجتماعی زنان خانوار در مازندران

  • کد خبر: 215477
  • چاپ
  • انتشار: 15 دی 1397 - 11:22

استنادنیوز؛مدیرکل امور بانوان استانداری مازندران ازرونق بیمه تامین اجتماعی زنان خانه دار در مازندران خبردادوگفت:طرح بیمه زنان خانه دار از دیگر اقدامات ارزنده سازمان تامین اجتماعی دردولت تدبیر وامید است

سمیه قاسمی طوسی با اعلام اینکه تعداد بیمه زنان خانه دار از ١٢٢٧٧ به١٤٠٢٩ نفر نفر افزایش یافته است، گفت: بیمه تأمین اجتماعی زنان خانه دار می توانددر افزایش استقالل و روحیه نشاط اجتماعی بانوان موثر باشد.

این مقام مسئول یاداورشد:این سازمان به منظور گسترش و توسعه بیمه به آحاد افراد جامعه، زنان خانه دار را بر اساس مقررات بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار داده است تا این گروه از جامعه، بتوانند با انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه مقرر از تعهدات قانونی مربوطه بهره مند شوند.

مدیرکل مدیرکل امور بانوان استانداری مازندران تصریح کرد: ازاهداف مهم بیمه زنان خانه ‌دار سازمان تامین اجتماعی گسترش رفاه اجتماعی و نگاه ویژه دولت وسازمان به مقوله تقویت سطح زندگی اقشار مختلف جامعه از جمله زنان و خانواده ها می باشد.

وی افزود: نرخ حق بیمه ١٤ درصد (١٢ درصد سهم بیمه شده و ٢ درصد سهم دولت) شامل بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی، نرخ حق بیمه ١٦ درصد (١٤درصد سهم بیمه شده و ٢ درصد سهم دولت) شامل بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی و نرخ حق بیمه ٢٠ درصد (١٨ درصد سهم بیمه شده و ٢ درصد سهم دولت) شامل بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی است که درصورت اقدام زنان خانه دار می‌توانند از تسهیلات آن استفاده کنند.

قاسمی طوسی با اشاره به این که زنان دارای ٥٠ سال تمام می‌توانند با تحویل درخواست و انعقاد قرارداد نسبت به بیمه و استفاده از این تسهیلات استفاده کنند، خاطر نشان کرد: زنان بالای ٥٠ سال بشرط دارا بودن سابقه بیمه قبلی واجد شرایط استفاده از بیمه زنان خانه دار می‌شوند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد : برای استفاده از خدمات زنان خانه دار از بیمه زنان خانه‌دار کلیه شعب و کارگزاریهای اداره کل تامین اجتماعی استان در ساعات اداری آماده پذیرش درخواست زنان خانه‌دار برای استفاده از این خدمت تامین اجتماعی برای زنان خانه‌دار استان مازندران هستند.

مدیرکل امور بانوان استانداری مازندرانی ابراز امیدواری کرد با اطلاع رسانی های مناسب میزان پوشش بیمه ای زنان خانه دار در استان مازندران افزایش یابد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار