نیازآذری؛ برگزاری جشنواره بین المللی وارش نیازمند عزم جدی مسئولان است\

نیازآذری؛ برگزاری جشنواره بین المللی وارش نیازمند عزم جدی مسئولان است

  • کد خبر: 215551
  • چاپ
  • انتشار: 22 دی 1397 - 13:53

استنادنیوز؛ عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس گفت: برگزاری جشنواره بین المللی وارش در بابل نیازمند عزم مسئولان و مردم است و همچنین حمایت مالی اقشار، اصناف و شرکت های مختلف فرهنگ دوست نیز ضروری و مغتنم است.

حسین نیازآذری، درباره اهمیت برگزاری جشنواره های فیلم در مراکز استان ها و تاثیرات فرهنگی این رویدادهای هنری، اظهار داشت: قطعا سینما و تصویر در دوره کنونی و جهان امروز ما نقش بسیار تاثیرگذاری در فرهنگ عامه و حتی خواص دارد بنابراین باید از هنر هفتم به عنوان یک ابزار تاثرگذار بیش از پیش در فرهنگسازی و نمایش فرهنگ سنتی اقوام کشور استفاده کرد.


وی با اشاره به اینکه جشنواره وارش به عنوان یک رویداد هنری بر فرهنگ سنتی مردم شمال کشور تاکید دارد، گفت: کنشگران فرهنگی، اجتماعی و خیرین هنریار برای برگزاری هرچه باشکوه تر این جشنواره بین المللی مشارکت سازنده داشته باشند.
نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از مشارکت فعالانه اهالی فرهنگ دوست مازندرانی برای رونق نشاط و شادابی جوانان و تعمیق مناسبت های فرهنگی و هنری از آنان دعوت کرد حمایت همه جانبه خود را از برگزاری جشنواره بین المللی فیلم وارش دریغ نکند.
نیاز آذری مشارکت و حمایت مردمی از جشنواره وارش را موجب مانایی و مردمی شدن جریان فرهنگی و هنری در این استان دانست و تاکید کرد: صاحبان صنایع، تجار، فرهیختگان و اصناف مختلف برای ماندگاری و برگزاری باشکوه جشنواره وارش باید از تمام ظرفیت خود استفاده کنند.
عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دست اندرکاران جوان جشنواره علیرغم تنگناهای اقتصادی با عزمی مصمم و انگیزه بالا وارد این عرصه مهم فرهنگی و هنری شدند، گفت: برگزاری این رویداد بین المللی نیازمند عزم مسئولان و مردم است. همچنین حمایت مالی اقشار، اصناف و شرکت های مختلف فرهنگ دوست نیز ضروری و مغتنم است.
نماینده بابل با تصریح اینکه «کایری» یکی از ویژگی های برجسته فرهنگ‌عامه مردم مازندران است که موجب همگرایی اقوام، سنت ها و آیین های بومی محلی بوده است، اظهار داشت: این بار نیز خیرین هنریار به کایری این جشنواره روند تا اهداف جشنواره به بترین شکل عملی و اجرایی شود. (کایر در فرهنگ عامه مردم مازندارن به معنی یاری کردن است و رسمی دیرینه بین کشاورزان مازندرانی به شمار می رود)
عضو مجمع نمایندگان مازندران در خانه ملت با تاکید بر مطالبه فرهنگی جوانان از دولت، توجه ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار مازندران و سایر نهادهای فرهنگی و اجرایی را برای برپایی هرچه باشکوهتر این رویداد خواستار شد.
نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش به دبیری مهدی قربانپور اردیبهشت سال 98 در استان مازندران برگزار می شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار