جدایی حوزه های سلامت از بیمه های اجتماعی، تاکید دولت\
  • نائب رئیس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی

جدایی حوزه های سلامت از بیمه های اجتماعی، تاکید دولت

  • کد خبر: 21572
  • چاپ
  • انتشار: 30 آذر 1395 - 20:58

نائب رئیس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی گفت: با توجه به اینکه در منشور حقوق شهروندی که بر مبنای قانون اساسی تهیه شده است، بحث ادغام بیمه ها در وزارت بهداشت لحاظ نشده، دولت بر جدایی دو حوزه بیمه ها و سلامت از هم تاکید کرده است.

 

از اعلام روز سه شنبه سازمان تامین اجتماعی، علی حیدری افزود: با ابلاغ حقوق شهروندی، رئیس جمهوری و کلیت دولت برجدایی حوزه های سلامت ازبیمه های اجتماعی تصریح و تاکید کرده است.
وی اظهارکرد:دراین سند که به تقسیم بندی حقوق شهروندی می پردازد، بند « الف » به موضوع سلامت و بند « ض » به موضوع رفاه و تامین اجتماعی پرداخته و این سند با توجه به ارجاعات و ابتناء به قانون اساسی تهیه شده است.
حیدری ضمن تشکر از توجه وثیق دولت به حقوق اجتماعی مردم در این منشور ابراز امیدواری کرد با توجه به این که دولت درلایحه بودجه تقدیمی به مجلس، بحث ادغام را نیاورده و در کمیسیون تلفیق نیز لحاظ نشده است، درمجموعه دولت و سازمان برنامه و بودجه، این ابلاغیه رئیس جمهوری به عنوان نظر نهایی دولت و رئیس جمهوری ملاک عمل قرار گیرد.
نائب رئیس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: عنوان بند الف منشور مذکور عبارت است از «حق حیات، سلامت و کیفیت زندگی» و عنوان بند ض عبارت است از «حق رفاه و تامین اجتماعی» و این بدان معناست که رئیس جمهور قائل به این است که این دو حوزه از هم منفک هستند.
وی ادامه داد: طبق اصل ٢٩ قانون اساسی بیمه های درمانی و بیمه اجتماعی ذیل سرفصل تامین اجتماعی به عناوین یک حق برای مردم تبیین شده و این یعنی اینکه تفکیک سلامت از بیمه های سلامت وفق قانون اساسی است و همین مفهوم در منشور حقوق شهروندی لحاظ شده است.
دکترحسن روحانی رئیس جمهوری، منشورحقوق شهروندی با 23سرفصل و120ماده به همراه ساز و کار اجرا و نظارت برحسن اجرای حقوق شهروندی و همچنین ارجاعات قانونی مواد آن را امضا و رونمایی کرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار