آخرین وضعیت بارندگی و سیل در خوزستان، ایلام، لرستان و دیگر استانهای جنوبی\
  • سیل جنوب و غرب کشور

آخرین وضعیت بارندگی و سیل در خوزستان، ایلام، لرستان و دیگر استانهای جنوبی

  • کد خبر: 216179
  • چاپ
  • انتشار: 04 فروردين 1398 - 21:03

سازمان هواشناسی کشور از روز گذشته نسبت به احتمال وقوع سیل در چند استان جنوبی و غرب کشور هشدار داده بود و حالا با آغاز بارندگی شدید شاهد بالا آمدن آب رودخانه و نزدیک شدن خطر سیل هستیم

به گزارش استناد نیوز، درحالی که استان های شمالی کشور بخصوص مازندران و گلستان در هفته گذشته شاهد بارندگی های شدیدی بودن که در نهایت منجر به جاری شدن سیلی ویرانگر شد که همچنان مردم این دو استان با مشکلات آن دست به گریبان هستند، سازمان هواشناسی از ورود یک سامانه بارشی به کشور خبر داد که جنوب، جنوب غرب و غرب کشور را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

با نفوذ توده هوای نسبی گرم از عرض های جنوبی، بارش باران انتظار می رود و به همین سبب موجب ذوب برف و افزایش شدت روانآب و طغیان رودخانه ها در منطقه جنوب و جنوب غرب می شود. بیشینه بارش این سامانه در جنوب غرب و غرب کشور برای استان های لرستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و کهگیلویه و بویر احمد خواهد بود. بر این اساس با توجه به شدت و مدت بارش در جنوب غرب و جنوب کشور انتظار طغیان رودخانه ها، وقوع سیلاب همراه با رگبار و رعدوبرق پیش بینی می شود.

اولین خسارت سامانه بارشی غرب و جنوب کشور در استان کرمان رخ داد

*** جاده رودبار به ذهکلوت در جنوب استان کرمان از ساعت ۸ صبح امروز به دلیل طغیان رودخانه‌های محلی تا اطلاع ثانوی مسدود شده است.

 *** بارش شدید باران در جنوب استان کرمان که از بامداد شنبه آغاز شده در سه نقطه از جاده‌های روستایی جنوب استان کرمان، موجب رانش زمین و فرو نشست جزئی عرض جاده شده است .

 

دستور پیش گیرانه استاندار خوزستان به فرمانداران و مدیران

شریعتی، استاندار خوزستان: با توجه به احتمال وقوع سیلاب در خوزستان به کلیه فرمانداران و مدیرانی که در خوزستان حضور دارند اعلام کرده‌ایم که حق خروج از استان را ندارند. مدیران یا فرماندارانی که در خوزستان حضور ندارند باید به استان برگردند یا قائم مقام یا نماینده تام‌الاختیار خود را به استانداری خوزستان معرفی کنند.

جلسه ستاد مدیریت بحران برگزار شده و نیروهای به مناطق در معرض خطر اعزام شده‌اند تا از وضعیت سیل بندها بازدید کنند و اقدامات عملیاتی را انجام دهند.

 

مد اروندرود را سرریز کرد!

 بالا آمدن سطح آب رودخانه اروند همراه با مد کامل باعث نفوذ آب و شکسته شدن برخی از سدبندهای شهر روستاهای بخش اروندکنار آبادان و سرازیر شدن آب به خیابان ها و اطراف منازل شد.

سیل اروندکنار‌ 2 کشته داد

*** بخشدار اروندکنار (خوزستان) از غرق شدن دو کودک (برادر) ۶ و ۳ ساله اروندکناری در سیلاب امروز خبر داد.

ادیب مهاوی گفت: دو کودک ۶ و ۳ ساله، ساعت ۱۷ امروز به درون یکی از نهرهای آب در این شهر پرتاب و غرق شدند. این دو بردار به تنهایی در کنار یکی از نهرها درحال بازی بودند که به درون آن افتادند و با توجه به شدت داشتن جریان آب غرق شدند.

*** آب اروند رود وارد خیابان های حوزه شهری و زمین های کشاورزی روستاهای نهرازرق و نهرابوفلفل شده است. شکستگی سیل بندهای ابوچنبه، نهرازرق و نهرابوفلفل خساراتی برجای‌ گذاشته است.

 

*** رییس اداره اوقاف و امور خیریه پلدختر از مسدود شدن جاده امامزاده شاه احمداین شهرستان به دلیل احتمال طغیان رودخانه سیمره و ریزش کوه خبر داد.

*** معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان می‌گوید: "با هدف کنترل سیلاب های احتمالی، افزایش تدریجی خروجی سدهای استان در حال انجام است.

*** انجمن هواشناسی قشم نسبت به وقوع طوفان دریایی در محدوده دریایی بنادر، سواحل و جزایر استان‌های خوزستان، بوشهر و غرب هرمزگان هشدار داد.

*** با تخریب پل منطقه شیمبار بر اثر سیلاب و طغیان رودخانه، ارتباط 22روستای بخش چلو با مرکز شهرستان اندیکا خوزستان قطع شد.

*** سیلاب خرم‌آباد تا کنون یک کشته برجای گذاشته و جاده پلدختر را به زیر آب برده‌، این سیلاب در حال حرکت به سمت خوزستان است‌.

سیل به اندیمشک رسید

*** هشدار فرماندار اندیمشک: ساکنان مناطق پاپی آباد ، شهرک دوبندار و علی آباد از توابع بخش مرکزی این شهرستان که در مسیر رودخانه قرار دارند باید هر چه سریعتر منازل خود را تخلیه کنند.

 

*** هشدار جدی: مردم فورا خانه های خود را در حاشیه رودخانه ها در مناطق سیل زده ترک کنند.

 

احتمال تخلیه روستاهای اهواز

فرماندار اهواز گفت: در صورت افزایش دبی رودخانه دز، 11 روستای بامدژ در بخش مرکزی اهواز در معرض سیلاب هستند و 4 روستا از آنها نیز شرایط حساس تری دارند، که در صورت ادامه بارندگی احتمال تخلیه این روستاها وجود دارد. همچنین احتمال تخلیه روستاهای در بخش اسماعیلیه‌ وجود دارد‌.

 

*** شروع باران سیل آسا در شهرستان ایذه استان خوزستان؛ مردم از تردد در سطح شهر خودداری و به مکان‌های امن و بلند نقل مکان کنند.

 

آخرین فیلم ها و تصاویر از سیل خوزستان و استان های غربی و جنوبی کشور / ویدئو و تصاویر

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار